Page 43 - Zadravec Šedivy, N., in V. Poštuvan, ur. 2022. Samomorilno vedenje mladostnikov. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 43
LAVJE 4
Pogled naprej: Na novih
tehnologijah osnovane intervencije
s področja duševnega zdravja
Vanja Gomboc
Ključne besede: nove tehnologije, novi mediji, internet, splet, duševno zdravje,
stiska, mladostniki, intervencija, preventiva, iskanje pomoči, opora
UVOD
S pojavom novih digitalnih tehnologij (npr. splet, računalnik) se je pričel razvoj
novih medijev (npr. spletne in mobilne aplikacije oz. orodja, spletne strani, družbe
na omrežja). Ti so danes zaradi (še naraščajoče) priljubljenosti in razširjenosti
nepogrešljivi ter vseprisotni v življenju posameznika (Lexico, b. d.), ki je vsebinam
iz novih medijev izpostavljen veliko prej (pri približno štirih mesecih starosti), kot
je bilo to sicer nekaj desetletij nazaj značilno za vsebine na tradicionalnih medi
jih (npr. televizija). Te vsebine so otroci pred desetletji redno spremljali šele pri
približno štirih letih starosti. Nasprotno pa se današnji otroci po večini z novimi
mediji spoznajo v zgodnjem obdobju svojega življenja (Chassiakos idr., 2016), pri
ljubljenost pa se še poveča v obdobju mladostništva (Naterer idr., 2019).
41
Pogled naprej: Na novih
tehnologijah osnovane intervencije
s področja duševnega zdravja
Vanja Gomboc
Ključne besede: nove tehnologije, novi mediji, internet, splet, duševno zdravje,
stiska, mladostniki, intervencija, preventiva, iskanje pomoči, opora
UVOD
S pojavom novih digitalnih tehnologij (npr. splet, računalnik) se je pričel razvoj
novih medijev (npr. spletne in mobilne aplikacije oz. orodja, spletne strani, družbe
na omrežja). Ti so danes zaradi (še naraščajoče) priljubljenosti in razširjenosti
nepogrešljivi ter vseprisotni v življenju posameznika (Lexico, b. d.), ki je vsebinam
iz novih medijev izpostavljen veliko prej (pri približno štirih mesecih starosti), kot
je bilo to sicer nekaj desetletij nazaj značilno za vsebine na tradicionalnih medi
jih (npr. televizija). Te vsebine so otroci pred desetletji redno spremljali šele pri
približno štirih letih starosti. Nasprotno pa se današnji otroci po večini z novimi
mediji spoznajo v zgodnjem obdobju svojega življenja (Chassiakos idr., 2016), pri
ljubljenost pa se še poveča v obdobju mladostništva (Naterer idr., 2019).
41