Page 15 - Pogorevc Merčnik, Jovita. 2023. Pedagoško raziskovanje za vzgojitelje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 15
VANTITATIVNO RAZISKOVANJE
Cilj kvantitativnega raziskovanja je priti do zanesljivih, točnih, merljivih, pre-
verljivih in objektivnih spoznanj, ki bi imela v družboslovju podobno velja-
vo, kot jo imajo spoznanja v naravoslovnih znanosti. Gre za predpostavko, da
v stvarnosti obstajajo objektivne zakonitosti, predvsem v obliki vzročno-posl-
edičnih zvez, ki jih je možno odkrivati, razložiti ter tudi napovedati in nadzira-
ti (Vogrinc, 2008).
V kvantitativnem raziskovanju se problema lotevamo partikularno, pristo-
pamo k posameznim vidikom pojava in obravnavamo posamezne spremen-
ljivke, najpogosteje na reprezentativnem vzorcu neke populacije, saj težimo k
posploševanju ugotovljenih spoznanj (Vogrinc, 2008).
1 ZNANSTVENO RAZISKOVANJE
Raziskovanje oz. raziskovalno delo je dolgotrajen proces, opredeljujeta ga sis-
tematičnost in načrtnost. Kadar raziskujemo, pridobivamo novo znanje, ust-
varjamo nova spoznanja iz kombinacij že znanega, naše rezultate povezu-
jemo z rezultati drugih ter jih prenašamo v prakso. Raziskovalca opredeljujejo
lastnosti, kot so korektnost, poštenost, etičnost, kritičnost in samokritičnost
(Cencič, 2009, str. 8–9).
15
Cilj kvantitativnega raziskovanja je priti do zanesljivih, točnih, merljivih, pre-
verljivih in objektivnih spoznanj, ki bi imela v družboslovju podobno velja-
vo, kot jo imajo spoznanja v naravoslovnih znanosti. Gre za predpostavko, da
v stvarnosti obstajajo objektivne zakonitosti, predvsem v obliki vzročno-posl-
edičnih zvez, ki jih je možno odkrivati, razložiti ter tudi napovedati in nadzira-
ti (Vogrinc, 2008).
V kvantitativnem raziskovanju se problema lotevamo partikularno, pristo-
pamo k posameznim vidikom pojava in obravnavamo posamezne spremen-
ljivke, najpogosteje na reprezentativnem vzorcu neke populacije, saj težimo k
posploševanju ugotovljenih spoznanj (Vogrinc, 2008).
1 ZNANSTVENO RAZISKOVANJE
Raziskovanje oz. raziskovalno delo je dolgotrajen proces, opredeljujeta ga sis-
tematičnost in načrtnost. Kadar raziskujemo, pridobivamo novo znanje, ust-
varjamo nova spoznanja iz kombinacij že znanega, naše rezultate povezu-
jemo z rezultati drugih ter jih prenašamo v prakso. Raziskovalca opredeljujejo
lastnosti, kot so korektnost, poštenost, etičnost, kritičnost in samokritičnost
(Cencič, 2009, str. 8–9).
15