Page 16 - Pogorevc Merčnik, Jovita. 2023. Pedagoško raziskovanje za vzgojitelje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 16
agoško raziskovanje za vzgojitelje
1.1 OPREDELITEV PROBLEMA, RAZISKOVALNI CILJI
IN HIPOTEZE, ZBIRANJE PODATKOV
Oblikovanje raziskovalnega problema je prvi in najpomembnejši korak razisk-
ovalnega procesa (Cencič, 2009), pri čemer sta ključna dobra seznanitev oz.
analiza obstoječe in razpoložljive teorije ter oblikovanje orientacije o razisk-
ovalnem pojavu v okolju (Lamut in Macur, 2012).
Tehnike zbiranja podatkov so posebni postopki, ki se uporabljajo na sto-
pnji raziskovanja, ko podatke zbiramo; med najpogostejšimi so ankete, inter-
vjuji, lestvice stališč Likertovega tipa, ocenjevalne lestvice (Cencič, 2006).
V priročniku sta metodologija ter obdelava podatkov kvantitativnega raz-
iskovanja prikazani na podatkih raziskave o zadovoljstvu vzgojiteljev s sode-
lovanjem v vrtcih na Štajerskem. V štajerskih vrtcih je zaposlenih 1.500 vzgo-
jiteljev, v raziskavo smo jih vključili 150. Med njimi smo izvedli anketo. Želeli
smo prepoznati zadovoljstvo vzgojiteljev s sodelovanjem s sodelavci, z vod-
stvom vrtca, s starši in z lokalno skupnostjo ter tudi kako se počutijo na delov-
nem mestu. Ugotoviti smo želeli, ali so vzgojitelji s sodelovanjem zadovoljni,
so neodločeni ali nezadovoljni. Zbrali smo tudi podatke o starosti vzgojiteljev
ter njihovem delovnem mestu in kraju bivanja, saj nas je zanimalo, ali ti podat-
ki vplivajo na njihovo zadovoljstvo.
Naloga 1: Na podlagi znanih podatkov o raziskavi oblikujte instrument za
zbiranje podatkov.
Kadar raziskujemo, opredelimo tudi cilje raziskovanja, ki morajo biti do-
segljivi ter izmerljivi (Cencič, 2009, str. 19). Raziskovalni cilji so splošni in speci-
fični; s slednjimi raziskovanje omejimo (prav tam).
Naloga 2: Oblikujte splošne in specifične cilje raziskave o zadovoljstvu
vzgojiteljev s sodelovanjem v vrtcih na Štajerskem.
Hipoteze ali predpostavke dopolnjujejo raziskovalne cilje in so v povedi
zajeti domnevni odnosi med dvema ali več spremenljivkami (lahko se nanaša-
jo le na eno spremenljivko), ki jih je treba še dokazati ali ovreči (Cencič, 2009,
str. 21).
Naloga 3: Oblikujte raziskovalne hipoteze v raziskavi o zadovoljstvu vzgo-
jiteljev s sodelovanjem v vrtcih na Štajerskem.
16
1.1 OPREDELITEV PROBLEMA, RAZISKOVALNI CILJI
IN HIPOTEZE, ZBIRANJE PODATKOV
Oblikovanje raziskovalnega problema je prvi in najpomembnejši korak razisk-
ovalnega procesa (Cencič, 2009), pri čemer sta ključna dobra seznanitev oz.
analiza obstoječe in razpoložljive teorije ter oblikovanje orientacije o razisk-
ovalnem pojavu v okolju (Lamut in Macur, 2012).
Tehnike zbiranja podatkov so posebni postopki, ki se uporabljajo na sto-
pnji raziskovanja, ko podatke zbiramo; med najpogostejšimi so ankete, inter-
vjuji, lestvice stališč Likertovega tipa, ocenjevalne lestvice (Cencič, 2006).
V priročniku sta metodologija ter obdelava podatkov kvantitativnega raz-
iskovanja prikazani na podatkih raziskave o zadovoljstvu vzgojiteljev s sode-
lovanjem v vrtcih na Štajerskem. V štajerskih vrtcih je zaposlenih 1.500 vzgo-
jiteljev, v raziskavo smo jih vključili 150. Med njimi smo izvedli anketo. Želeli
smo prepoznati zadovoljstvo vzgojiteljev s sodelovanjem s sodelavci, z vod-
stvom vrtca, s starši in z lokalno skupnostjo ter tudi kako se počutijo na delov-
nem mestu. Ugotoviti smo želeli, ali so vzgojitelji s sodelovanjem zadovoljni,
so neodločeni ali nezadovoljni. Zbrali smo tudi podatke o starosti vzgojiteljev
ter njihovem delovnem mestu in kraju bivanja, saj nas je zanimalo, ali ti podat-
ki vplivajo na njihovo zadovoljstvo.
Naloga 1: Na podlagi znanih podatkov o raziskavi oblikujte instrument za
zbiranje podatkov.
Kadar raziskujemo, opredelimo tudi cilje raziskovanja, ki morajo biti do-
segljivi ter izmerljivi (Cencič, 2009, str. 19). Raziskovalni cilji so splošni in speci-
fični; s slednjimi raziskovanje omejimo (prav tam).
Naloga 2: Oblikujte splošne in specifične cilje raziskave o zadovoljstvu
vzgojiteljev s sodelovanjem v vrtcih na Štajerskem.
Hipoteze ali predpostavke dopolnjujejo raziskovalne cilje in so v povedi
zajeti domnevni odnosi med dvema ali več spremenljivkami (lahko se nanaša-
jo le na eno spremenljivko), ki jih je treba še dokazati ali ovreči (Cencič, 2009,
str. 21).
Naloga 3: Oblikujte raziskovalne hipoteze v raziskavi o zadovoljstvu vzgo-
jiteljev s sodelovanjem v vrtcih na Štajerskem.
16