Page 17 - Pogorevc Merčnik, Jovita. 2023. Pedagoško raziskovanje za vzgojitelje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 17
kvantitativno raziskovanje

2 STATISTIKA ZA BODOČE VZGOJITELJE

Statistika nam pomaga, da pridobljene podatke obdelamo, pri tem pa upora-
bljamo različne pojme, ki jih pojasnjujemo v nadaljevanju.

2.1 OSNOVNI STATISTIČNI POJMI

Množičen pojav je pojav, ki se pojavlja množično, v velikem številu, npr. učitel-
ji, učenci … (Sagadin, 2003, str. 7).

Statistična množica oz. statistična populacija je natančna opredelitev sku-
pine (npr. učencev), ki jo preučujemo. Množico oz. populacijo, ki jo preučuje-
mo, opredelimo stvarno, krajevno in časovno (Sagadin, 2003, str. 7). Statistič-
no množico sestavljajo enote, ki so lahko npr. otroci, starši, učitelji, vzgojitelji


Da bi dosegli večjo veljavnost podatkov, naj bi preučevane pojave preuče-
vali na statistični množici vendar jih zaradi ekonomičnosti na vzorcu (Cencič,
2009, str. 36). Poznamo različne načine vzorčenja, s katerimi zagotavljamo, da
je vzorec podoben statistični množici, kar imenujemo reprezentativnost vzor-
ca (prav tam, str. 37).

Naloga 4: Določite ter opredelite statistično množico raziskave o zado-
voljstvu vzgojiteljev s sodelovanjem v vrtcih na Štajerskem.
Množične pojave kvantitativno preučujemo ter odkrivamo zakonitosti
med njimi s statističnimi metodami (Sagadin, 2003, str. 7). Uporabljamo raz-
lične statistične metode, ki so lahko: univariatne, bivariatne in multivariatne
(Štemberger, 2021, str. 19). Obdelava podatkov pa je lahko deskriptivna ali
inferenčna.
Deskriptivna statistika se ukvarja z opisovanjem populacije in pojavov, in-
ferenčna pa je namenjena sklepanju (Sagadin, 2003). Ker so statistične meto-
de odvisne od vrst spremenljivk, ki jih v raziskavi pridobimo (Štemberger, 2021,
str. 17), bomo v nadaljevanju najprej pojasnili ta pojem.

17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22