Page 457 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 457
III.2 ∙ etične vsebine pri uporabi sredstev za psihološko ocenjevanje
mo in vemo, da z našim položajem moči pride tudi odgovornost, da svo-
je ravnanje spremljamo skozi lupo etične presoje. Kodeks poklicne etike psi-
hologov (Društvo psihologov Slovenije, 2019) nas neposredno spodbuja,
da se obrnemo na kolege in prosimo za nasvet, ko pridemo do strokovne-
ga, etičnega izziva, obenem pa, da tudi dobronamerno opozorimo ter nu-
dimo pomoč in podporo, kadar opazimo potencialno neetično ravnanje.
Komisija za etična vprašanja ali Komisija za psihodiagnostična sredstva
pri Društvu psihologov Slovenije sta skupini ljudi, na kateri lahko ob etič-
nih dilemah najprej pomislimo, ko potrebujemo posvet.
Literatura
Ackerman, M. J. (2010). Essentials of forensic psychological assessment. John
Wiley & Sons.
American Educational Research Association. (2014). Standards for educatio-
nal and psychological testing.
Anastasi, A., in Urbina, S. (1997). Psychological testing (7. izd.). Prentice Hall/
Pearson Education.
Areh, I. (2020). Forensic assessment may be based on common sense assu-
mptions rather than science. International Journal of Law and Psychiat-
ry, 71, 101607.
Boben, D. (2011). Mnenje slovenskih in evropskih psihologov o uporabi psi-
holoških testov danes in pred desetimi leti. Psihološka obzorja, 20(4),
129–154.
Društvo psihologov Slovenije. (2019). Kodeks poklicne etike psihologov.
EFPA Board of Assessment. (2013a). EFPA review model for the description and
evaluation of psychological and educational tests: Test review form and notes
for reviewers (Verzija 4.2.6).
EFPA Board of Assessment. (2013b). EFPA Standards for Psychological As-
sessment: 2013; Performance requirements, context definitions and knowled-
ge & skill specifications for the three EFPA levels of qualifications in psycholo-
gical assessment (EFPA Board of Assessment Document 115).
European Federation of Psychologists’ Association. (2005). Meta-code of
ethics.
Guilmette, T. J., Sweet, J. J., Hebben, N., Koltai, D., Mahone, E. M., Spiegler,
B. J., Stucky, K., Westerveld, M., in Conference Participants. (2020).
American Academy of Clinical Neuropsychology consensus conference
455