Page 140 - Politike človekovih pravic
P. 140

2  Obrazi politik(e) in človekovih pravic

                z vsebinami človekovih pravic. Tako lahko npr. posamezne države pri-
                spevajo tudi prostovoljne prispevke za podporo delovnemu programu
                Sveta Evrope, slednji pa nato skupaj z Evropsko unijo s posebnimi raz-
                pisi financira projekte, povezane z vsebinami človekovih pravic, različ-
                nih skupin izvajalcev v posamezni državi. Od leta 2015 do danes je tako
                Svet Evrope financiral skoraj 900 različnih projektov, s poudarkom na
                podpori demokratično manj razvitim državam ter občutljivim vsebin-
                skim področjem. Slovenija je doslej prejela podporo v vrednosti okoli
                36 tisoč evrov za štiri projekte, od tega tri za organizacijo evropskih
                dni dediščine, enega pa v okviru druge faze projekta Hiša za otroke
                (Council of Europe, b. l.c).
                  Tretjo skupino možnih ukrepov in instrumentov, ki jih imajo na vo-
                ljo države za izvajanje svojih politik, sestavljajo t. i. nodalnosti – izo-
                braževalni, raziskovalni, komunikacijski in informacijski ukrepi (Nodality
                po Hoodovi NaTO-tipologizaciji). Gre za t. i. mehke ukrepe, ki nepos-
                redno nimajo negativnih učinkov na ciljne skupine, a vendarle lahko z
                naravo in močjo svoje sporočilnosti prevzemajo tudi vlogo »pridigarja«
                oz. kazanja na grešnike. V to skupino ukrepov uvrščamo niz zelo raz-
                nolikih konkretnih instrumentov oz. mehanizmov, ki jih strnjeno pri-
                kazujemo v preglednici 2.7 ter nadalje povzemamo na nekaterih izbra-
                nih konkretnih primerih ukrepov na polju človekovih pravic v praksi.
                  Pomen izobraževanja za človekove pravice in z njim povezane pod-
                pore raznolikim mehanizmov za njegovo izvajanje je na predlog stroke
                v letu 2004 prepoznala tudi Generalna skupščina OZN, ki je sprejela
                Svetovni program za vzgojo za človekove pravice, ki se v petih valovih
                izvaja od leta 2005 do 2024 (United Nations, b. l.d). S ciljem uvedbe
                vzgoje za človekove pravice in promoviranja skupnega razumevanja
                osnovnih načel ter metodologije te vzgoje je bilo oblikovanih več vrst
                ukrepov ter mehanizmov, med njimi npr. (United Nations, b. l.d):
                  •  vzpostavitev in nadaljnja izvedba posebnih predmetov in učnih
                    načrtov o vsebinah človekovih pravic na ravni osnovnošolskega
                    ter srednješolskega izobraževanja;
                  •  podpora nacionalnim raziskavam in projektom o vsebinah člove-
                    kovih pravic;
                  •  povezovanje in izmenjava pogledov ter izkušenj z drugimi instituci-
                    jami, ki se pri svojem delu ukvarjajo z vsebinami človekovih pravic,
                    kamor sodijo državne institucije, strokovne in nevladne organizaci-
                    je na lokalnih, nacionalnih ter tudi mednarodnih ravneh delovanja.


                            140
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145