Page 140 - Politike človekovih pravic
P. 140
2 Obrazi politik(e) in človekovih pravic
z vsebinami človekovih pravic. Tako lahko npr. posamezne države pri-
spevajo tudi prostovoljne prispevke za podporo delovnemu programu
Sveta Evrope, slednji pa nato skupaj z Evropsko unijo s posebnimi raz-
pisi financira projekte, povezane z vsebinami človekovih pravic, različ-
nih skupin izvajalcev v posamezni državi. Od leta 2015 do danes je tako
Svet Evrope financiral skoraj 900 različnih projektov, s poudarkom na
podpori demokratično manj razvitim državam ter občutljivim vsebin-
skim področjem. Slovenija je doslej prejela podporo v vrednosti okoli
36 tisoč evrov za štiri projekte, od tega tri za organizacijo evropskih
dni dediščine, enega pa v okviru druge faze projekta Hiša za otroke
(Council of Europe, b. l.c).
Tretjo skupino možnih ukrepov in instrumentov, ki jih imajo na vo-
ljo države za izvajanje svojih politik, sestavljajo t. i. nodalnosti – izo-
braževalni, raziskovalni, komunikacijski in informacijski ukrepi (Nodality
po Hoodovi NaTO-tipologizaciji). Gre za t. i. mehke ukrepe, ki nepos-
redno nimajo negativnih učinkov na ciljne skupine, a vendarle lahko z
naravo in močjo svoje sporočilnosti prevzemajo tudi vlogo »pridigarja«
oz. kazanja na grešnike. V to skupino ukrepov uvrščamo niz zelo raz-
nolikih konkretnih instrumentov oz. mehanizmov, ki jih strnjeno pri-
kazujemo v preglednici 2.7 ter nadalje povzemamo na nekaterih izbra-
nih konkretnih primerih ukrepov na polju človekovih pravic v praksi.
Pomen izobraževanja za človekove pravice in z njim povezane pod-
pore raznolikim mehanizmov za njegovo izvajanje je na predlog stroke
v letu 2004 prepoznala tudi Generalna skupščina OZN, ki je sprejela
Svetovni program za vzgojo za človekove pravice, ki se v petih valovih
izvaja od leta 2005 do 2024 (United Nations, b. l.d). S ciljem uvedbe
vzgoje za človekove pravice in promoviranja skupnega razumevanja
osnovnih načel ter metodologije te vzgoje je bilo oblikovanih več vrst
ukrepov ter mehanizmov, med njimi npr. (United Nations, b. l.d):
• vzpostavitev in nadaljnja izvedba posebnih predmetov in učnih
načrtov o vsebinah človekovih pravic na ravni osnovnošolskega
ter srednješolskega izobraževanja;
• podpora nacionalnim raziskavam in projektom o vsebinah člove-
kovih pravic;
• povezovanje in izmenjava pogledov ter izkušenj z drugimi instituci-
jami, ki se pri svojem delu ukvarjajo z vsebinami človekovih pravic,
kamor sodijo državne institucije, strokovne in nevladne organizaci-
je na lokalnih, nacionalnih ter tudi mednarodnih ravneh delovanja.
140