Page 141 - Politike človekovih pravic
P. 141
Človekove pravice in avtonomno politično delovanje 2.4
Kot odziv na opisane načelne smernice so tako že v okviru OZN in v
sorodnih mednarodnih organizacijah vzpostavili številne izobraževal-
ne programe o človekovih pravicah, podobno kot so tudi znotraj posa-
meznih držav uvedli posebne predmete za izobraževanje o človekovih
51
pravicah. Ti so npr. v izobraževalnemu sistemu v Sloveniji skozi čas
pridobili na prepoznavnosti predvsem preko razvoja vsebin, povezanih
z državljansko vzgojo in etiko na osnovnošolski ter srednješolski ravni,
v okviru posameznih predmetov pa se izvajajo tudi na ravni visoko-
šolskega izobraževanja na družboslovnih in humanističnih študijskih
smereh (Šimenc, 2012).
V tujini številne univerze ponujajo tudi prav posebne študijske pro-
52
grame in izvajajo raziskovalne projekte o človekovih pravicah za iz-
brane ciljne skupine – posebej študente, raziskovalce in nevladne or-
ganizacije –, temu pa so namenjene tudi posebne štipendije in druge
oblike podpor.
53
Na podlagi rezultatov izvajanja opisanih mehanizmov praviloma
nastane korpus različnih vrst objav, publikacij, tematskih srečanj, ok-
roglih miz, posvetov, seminarjev, kjer se nadalje komunicira in infor-
mira o ugotovitvah, znanjih, vsebinah preučevanih tematik človekovih
pravic. Tako npr. med spletnimi gradivi knjižničnega kataloga Visoke-
ga urada za človekove pravice Združenih narodov (2022) o vsebinah
človekovih pravic lahko najdemo preko 25 tisoč različnih vrst in zapi-
sov ter avdio-videogradiv naslednjih zvrsti:
• publikacije (okoli 2.000 različnih del);
• izobraževalno gradivo (preko 4.000 gradiv);
• splošne zbirke (okoli 13.000 gradiv);
• preko 500 razstav, prevodov in podobno veliko število glasovanj
ter govorov s svetovnih konferenc o človekovih pravicah.
51
Nekaj jih je naštetih na spletni strani Organizacije združenih narodov (https://www.ohchr
.org/en/resources/educators/human-rights-education-training; https://www.ohchr.org
/en/resources/educators/human-rights-education-training/human-rights-education-and
-training-materials-and-resources), tu pa so še izobraževalni in informacijski instrumenti
Sveta Evrope: (https://www.coe.int/en/web/education/programmes) ter Agencije za temelj-
ne pravice EU (https://fra.europa.eu/sl).
52
Glej npr. sezname, objavljene na spletnih straneh: https://www.humanrightscareers.com
/magazine/universities-to-study-human-rights-in-europe/; https://www.educations.com
/search/human-rights.
53
Glej npr. sezname, objavljene na spletnih straneh: https://www.humanrightscareers.com
/human-rights-grants/; https://www2.fundsforngos.org/category/human-rights/; https://
www.instrumentl.com/browse-grants/human-rights-grants.
141