Page 141 - Politike človekovih pravic
P. 141

Človekove pravice in avtonomno politično delovanje  2.4

              Kot odziv na opisane načelne smernice so tako že v okviru OZN in v
            sorodnih mednarodnih organizacijah vzpostavili številne izobraževal-
            ne programe o človekovih pravicah, podobno kot so tudi znotraj posa-
            meznih držav uvedli posebne predmete za izobraževanje o človekovih
                    51
            pravicah.  Ti so npr. v izobraževalnemu sistemu v Sloveniji skozi čas
            pridobili na prepoznavnosti predvsem preko razvoja vsebin, povezanih
            z državljansko vzgojo in etiko na osnovnošolski ter srednješolski ravni,
            v okviru posameznih predmetov pa se izvajajo tudi na ravni visoko-
            šolskega izobraževanja na družboslovnih in humanističnih študijskih
            smereh (Šimenc, 2012).
              V tujini številne univerze ponujajo tudi prav posebne študijske pro-
                                                                    52
            grame in izvajajo raziskovalne projekte o človekovih pravicah  za iz-
            brane ciljne skupine – posebej študente, raziskovalce in nevladne or-
            ganizacije –, temu pa so namenjene tudi posebne štipendije in druge
            oblike podpor.
                         53
              Na podlagi rezultatov izvajanja opisanih mehanizmov praviloma
            nastane korpus različnih vrst objav, publikacij, tematskih srečanj, ok-
            roglih miz, posvetov, seminarjev, kjer se nadalje komunicira in infor-
            mira o ugotovitvah, znanjih, vsebinah preučevanih tematik človekovih
            pravic. Tako npr. med spletnimi gradivi knjižničnega kataloga Visoke-
            ga urada za človekove pravice Združenih narodov (2022) o vsebinah
            človekovih pravic lahko najdemo preko 25 tisoč različnih vrst in zapi-
            sov ter avdio-videogradiv naslednjih zvrsti:
              •  publikacije (okoli 2.000 različnih del);
              •  izobraževalno gradivo (preko 4.000 gradiv);
              •  splošne zbirke (okoli 13.000 gradiv);
              •  preko 500 razstav, prevodov in podobno veliko število glasovanj
                ter govorov s svetovnih konferenc o človekovih pravicah.



             51
              Nekaj jih je naštetih na spletni strani Organizacije združenih narodov (https://www.ohchr
              .org/en/resources/educators/human-rights-education-training; https://www.ohchr.org
              /en/resources/educators/human-rights-education-training/human-rights-education-and

              -training-materials-and-resources), tu pa so še izobraževalni in informacijski instrumenti
              Sveta Evrope: (https://www.coe.int/en/web/education/programmes) ter Agencije za temelj-
              ne pravice EU (https://fra.europa.eu/sl).
             52
              Glej npr. sezname, objavljene na spletnih straneh: https://www.humanrightscareers.com
              /magazine/universities-to-study-human-rights-in-europe/; https://www.educations.com
              /search/human-rights.
             53
              Glej npr. sezname, objavljene na spletnih straneh: https://www.humanrightscareers.com
              /human-rights-grants/; https://www2.fundsforngos.org/category/human-rights/; https://
              www.instrumentl.com/browse-grants/human-rights-grants.
                                                           141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146