Page 54 - Naša pedagoška pot
P. 54

Dr. Mara Cotič


                  znanstvene objave tudi ustrezno promovirajo, saj se na tak način zagotav-
                  lja večja prepoznavnost obsega in kvalitete raziskovalnega dela zaposlenih
                  na UP PEF. S tem namenom smo vzpostavili mehanizem rednega objavljanja
                  najpomembnejših raziskovalnih dosežkov.
                    Večina naših sedanjih projektov je vezana na izobraževalno tehnologijo, ki
                  v vzgojo in izobraževanje prinaša velike, lahko rečemo revolucionarne spre-
                  membe. V 21. stoletju se pouk in učni proces nasploh spreminjata tudi za-
                  radi vse pogostejše uporabe izobraževalne tehnologije. Smiselna in namen-
                  ska uporaba izobraževalne tehnologije pri pouku lahko izboljša učenje. Upo-
                  raba digitalnih tehnologij pri pouku ima dve glavni funkciji: (1) podporo or-
                  ganizaciji učiteljevega dela (npr. izdelava učnih gradiv, formativno in suma-
                  tivno ocenjevanje učencev ipd.) ter (2) podporo novim načinom izvajanja in
                  predstavljanja različnih vsebin. Uporaba digitalnih tehnologij in virov v uč-
                  nem procesu omogoča izdelavo bogatih učnih okolij z uporabo različnih di-
                  gitalnih gradiv in digitalnih podpornih orodij, apletov, animacij ter simulacij;
                  podpira različne pristope k poučevanju, kot so modeliranje, simulacija, ek-
                  sperimentiranje in raziskovanje pa tudi reševanje problemov in avtentičnih
                  nalog. Poleg tega poudarja pomen dobro premišljene zasnove in didaktično
                  ustrezne uporabe digitalnih tehnologij v procesu poučevanja in učenja, zla-
                  sti z vidikov razvijanja intuicije, razumevanja konceptov, raziskovanja odno-
                  sov, izdelovanja natančnih grafičnih predstavitev, postavljanja in dokazova-
                  nja domnev, uporabe različnih strategij reševanja problemov itd.
                    Vendar pa številni raziskovalci opozarjajo tudi na pasti in previdnost pri
                  uporabi izobraževalne tehnologije pri pouku. Večina raziskovalcev poudarja,
                  da je smiselno upoštevati, da se digitalna orodja uporabljajo kot dodatek k
                  drugim učnim metodam in ne kot nadomestilo zanje, tako pri načrtovanju
                  programa usposabljanja učiteljev kot pri izvajanju programa.

                  Vpetost v lokalno in mednarodno okolje
                  UP PEF uspešno deluje v okviru mednarodnega sodelovanja in vpetosti v
                  mednarodniznanstvenoraziskovalniterizobraževalniprostor,sčimerbotudi
                  nadaljevala. Podpisali smo pogodbe o sodelovanju z institucijami različnih
                  držav, s katerimi smo opredelili konkretne oblike sodelovanja, kot so študij-
                  ske izmenjave, skupni projekti, sodelovanje pri organizaciji znanstvenih se-
                  stankov in konferenc ipd.
                    Veliko izvajamo aktivnosti mobilnosti v okviru programa Erasmus+, pri če-
                  mer je cilj povečati vse oblike izmenjav (pedagoškega in nepedagoškega
                  osebja ter študentov), zlasti pa mobilnost študentov UP PEF v druge države.
                  Poleg programa mobilnosti se je UP PEF v okviru programa Erasmus+ kot


                  54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59