Page 56 - Naša pedagoška pot
P. 56
Dr. Mara Cotič
pouku, ali če nismo usvojili nobenih uporabnih veščin, je varljiv. Šola nam
namreč poleg teh nudi še celo zakladnico asociacij, kontekstov, interpretacij,
odnosov ter perspektiv gledanja na svet, ki nas delajo to, kar smo – izobraženi
in pokončni ljudje. Izobraženost namreč ni le priklic podatkov in obvladova-
nje tehnik, pač pa je tudi način doživljanja sebe in sveta okoli sebe. Vsi se mo-
ramo zavedati, da živimo in delamo v prostoru, zgodovinsko zaznamovanem
z odprtostjo, s svetovljanstvom, širino, ki je lastnost strpnega sožitja več kul-
turinjezikov.Navedenosezrcalitudivizobraževanju,sajsejetonaučiteljišču
v Kopru že v 19. stoletju odvijalo v več jezikih, kot se tudi danes enakovredno
odvija v slovenščini in italijanščini s poudarkom na medkulturni dimenziji.
56