Page 84 - Naša pedagoška pot
P. 84
Dr. Nina Krmac, dr. Mojca Kukanja Gabrijelčič in vodje centrov
buja medkulturno sodelovanje, obenem pa skrbi tudi za negovanje
kulturne zavesti v obalno-kraškem in širšem prostoru ter za ohranja-
nje kulturno-umetniške dediščine kot pomembnega sestavnega dela
identitete posameznika in širše skupnosti. Predstojnica CU UP PEF: dr.
Irina Lešnik Jeras.
– Center za jezike in medkulturnost UP PEF. Primarna poslanstva centra
so sistematična skrb za jezikovno ozaveščanje, zagotavljanje ustreznih
pogojevdela,skrbzausklajenoinprimernozunanjojezikovnopodobo,
skrb za večjezičnost in medkulturnost, ki je že vzpostavljena (jezikovna
ponudba v študijskih programih v dvo- in večjezičnem okolju, v kate-
rem UP PEF deluje, raziskovalna dejavnost na področju večjezičnosti,
sodelovanje s šolami in z vrtci ter s strokovnimi in z raziskovalnimi in-
stitucijami v slovenskem prostoru in v tujini), raziskovanje, načrtovanje
in izvedba jezikovne didaktike. Prvenstvene naloge centra so tudi izo-
braževanje in usmerjanje strokovnih delavcev na področjih jezikov, je-
zikovne didaktike, spremljanja novihspoznanjin posredovanja le-teh
kakortudisodelovanje zAlumniklubom, karjevstrokovnem prostoru,
kjer je kader učiteljev jezikov precej razpršen, dodatna priložnost za re-
fleksijo o študiju in potrebah prakse ter dragoceno izmenjavo izkušenj.
Potreba po centru je izkazana tudi z vpetostjo jezikov in medkultur-
nosti v različne študijske programe na UP PEF kakor tudi z možnostjo
večje razpoznavnosti in afirmacije fakultete ter odpiranja ali podpore
morebitnim novim delovnim mestom. Center za jezike in medkultur-
nost UP PEF sledi viziji Univerze na Primorskem, ki deluje v okolju, za-
znamovanem z medkulturnimi stiki. Center izhaja iz tradicije in potreb
neposrednega okolja, zato se prvenstveno usmerja v razvoj poučeva-
nja jezikov in spodbujanje medkulturnega dialoga. Predstojnica: dr.
Barbara Baloh.
– Center ustvarjalnosti in nadarjenosti UP PEF (CUN UP PEF) je bil ustano-
vljenznamenomoblikovanjapodpornegaokolja,kiomogočanadaljnji
razvoj kompetenc nadarjenih in talentiranih posameznikov. Sočasno
pa želimo tudi ustrezno opolnomočiti pedagoške in druge strokovne
delavce pri delu s tovrstno skupino oseb. Pri tem stremimo predvsem
k izmenjavi primerov dobre prakse na vseh ravneh vzgoje in izobra-
ževanja: izmenjava, obseg in vsebina ponudbe ustreznih organizacij-
skih oblik vzgojno-izobraževalnega dela, didaktičnih strategij ter učnih
oblik in metod dela na vseh stopnjah izobraževanja; izmenjava strate-
ških načrtov – programov vzgojno-izobraževalnega dela za spodbuja-
nje razvoja nadarjenih na vseh stopnjah izobraževanja; izmenjava obo-
84