Page 87 - Naša pedagoška pot
P. 87

RA-RA – Raziskovalno-razvojna enota

                  predšolske vzgoje Pedagoške fakultete
                  Univerze na Primorskem v sodelovanju

                  z lokalnim okoljem

                  Dr. Sonja Rutar, dr. Mojca Žefran in dr. Silva Bratož






             V jubilejnem študijskem letu, ob petdesetletnici pedagoškega visokošol-
             skega izobraževanja v Kopru, je bila ustanovljena Raziskovalno-razvojna
             enota predšolske vzgoje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (RA-
             RA). S tem so se povezala ključna področja družbenega delovanja: razvoj
             novega znanja – raziskovanje; predšolska vzgoja in izobraževanje; izobra-
             ževanje bodočih učiteljev, vzgojiteljev; usposabljanje strokovnih delavcev;
             družbena dejavnost lokalnega okolja.
               Čeprav so na fakulteti že potekali projekti z namenom razvoja in zagota-
             vljanja partnerskega sodelovanja z vrtci in s šolami, je RA-RA v svoji organi-
             zacijski in vsebinski obliki prva tovrstna oblika integriranega delovanja treh
             ključnih deležnikov: lokalnega okolja (Mestna občina Koper), organizirane
             predšolske vzgoje in izobraževanja (Vrtec Koper) in univerzitetnega okolja,
             odgovornegazarazvojnovega znanja(Pedagoška fakulteta Univerze na Pri-
             morskem). S to obliko povezovanja visokošolskega izobraževanja, raziskova-
             nja in predšolske vzgojno-izobraževalne dejavnosti ter lokalnega okolja bo
             Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem lahko v prihodnje zagotavljala
             neposreden dostop do teoretičnih in empiričnih spoznanj vsem zainteresira-
             nim že v času razvoja strategij ter raziskovalnega procesa.
               Tako univerza, vrtci, kot tudi lokalno okolje delujejo v prizadevanju za
             zagotavljanje kakovostnih strukturnih pogojev in kakovostnega vzgojno-
             izobraževalnega procesa. Ključni pogoji za to pa so ustrezni pedagoški in
             raziskovalni pristopi ter raziskovanje o otrocih in z otroki na področju pred-
             šolske vzgoje, zgodnjega učenja ter poučevanja. V RA-RA smo z akcijskim raz-
             iskovalnim pristopom, vključevanjem raziskovalcev, strokovnih in vodstve-
             nih delavcev vrtca, ustanoviteljev, staršev in otrok zagotovili participativen
             pristop vključevanja vseh deležnikov pri razvoju ter uvajanju pedagoških in
             raziskovalnih pristopov kot podpore strokovnim, svetovalnim in vodstvenim
             delavcem vrtcev pri zagotavljanju kakovosti ter razvoja predšolske vzgoje in


                                                                             87
   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91   92