Page 87 - Naša pedagoška pot
P. 87
RA-RA – Raziskovalno-razvojna enota
predšolske vzgoje Pedagoške fakultete
Univerze na Primorskem v sodelovanju
z lokalnim okoljem
Dr. Sonja Rutar, dr. Mojca Žefran in dr. Silva Bratož
V jubilejnem študijskem letu, ob petdesetletnici pedagoškega visokošol-
skega izobraževanja v Kopru, je bila ustanovljena Raziskovalno-razvojna
enota predšolske vzgoje Pedagoške fakultete Univerze na Primorskem (RA-
RA). S tem so se povezala ključna področja družbenega delovanja: razvoj
novega znanja – raziskovanje; predšolska vzgoja in izobraževanje; izobra-
ževanje bodočih učiteljev, vzgojiteljev; usposabljanje strokovnih delavcev;
družbena dejavnost lokalnega okolja.
Čeprav so na fakulteti že potekali projekti z namenom razvoja in zagota-
vljanja partnerskega sodelovanja z vrtci in s šolami, je RA-RA v svoji organi-
zacijski in vsebinski obliki prva tovrstna oblika integriranega delovanja treh
ključnih deležnikov: lokalnega okolja (Mestna občina Koper), organizirane
predšolske vzgoje in izobraževanja (Vrtec Koper) in univerzitetnega okolja,
odgovornegazarazvojnovega znanja(Pedagoška fakulteta Univerze na Pri-
morskem). S to obliko povezovanja visokošolskega izobraževanja, raziskova-
nja in predšolske vzgojno-izobraževalne dejavnosti ter lokalnega okolja bo
Pedagoška fakulteta Univerze na Primorskem lahko v prihodnje zagotavljala
neposreden dostop do teoretičnih in empiričnih spoznanj vsem zainteresira-
nim že v času razvoja strategij ter raziskovalnega procesa.
Tako univerza, vrtci, kot tudi lokalno okolje delujejo v prizadevanju za
zagotavljanje kakovostnih strukturnih pogojev in kakovostnega vzgojno-
izobraževalnega procesa. Ključni pogoji za to pa so ustrezni pedagoški in
raziskovalni pristopi ter raziskovanje o otrocih in z otroki na področju pred-
šolske vzgoje, zgodnjega učenja ter poučevanja. V RA-RA smo z akcijskim raz-
iskovalnim pristopom, vključevanjem raziskovalcev, strokovnih in vodstve-
nih delavcev vrtca, ustanoviteljev, staršev in otrok zagotovili participativen
pristop vključevanja vseh deležnikov pri razvoju ter uvajanju pedagoških in
raziskovalnih pristopov kot podpore strokovnim, svetovalnim in vodstvenim
delavcem vrtcev pri zagotavljanju kakovosti ter razvoja predšolske vzgoje in
87