Page 89 - Naša pedagoška pot
P. 89
RA-RA – Raziskovalno-razvojna enota predšolske vzgoje
Večjezičnost in večkulturnost
Italijanščina Slovenščina kot prvi Angleščina
kot jezik okolja in drugi jezik kot tuji jezik
Veččutno učenje Podporne strategije Medpodroč. povez.
Izkustveno učenje
Participacija otrok
Spodbudno učno okolje
Model večjezičnosti enote RA-RA
temeljni steber predstavlja slovenščino kot prvi jezik, vzgojiteljica in vzgojite-
ljica – pomočnica vzgojiteljice govorita slovensko ter komunikacija pri vseh
kurikularnih dejavnostih potekavslovenščini.Vtemeljnemstebrupajelahko
slovenščina tudi drugi jezik, v okviru katerega lahko vzgojiteljice s podpor-
nimi strategijami in z občutljivostjo za jezik pomembno pripevajo k uspešni
integraciji predšolskih otrok priseljencev.
Drugi steber vključuje italijanščino kot jezik okolja, ki se uvaja po načelu
»en jezik en učitelj«. To pomeni, da dodatna vzgojiteljica govori samo ita-
lijansko, komunikacija z otroki poteka v italijanščini skozi vse dejavnosti in
dnevne rutine. Uvajanje italijanščine poteka postopoma, z upoštevanjem
starosti in razvojnih značilnosti otrok ter s sistematično rabo ustreznih pod-
pornih strategij in tehnik.
Tretji steber predstavlja angleščino kot tuji jezik in večjezičnost. Dejavno-
sti, v katere se aktivno vključujejo študenti Pedagoške fakultete Univerze na
Primorskem,temeljijonanačelihzgodnjegaučenjainusvajanjatujegajezika,
ki poudarjajo veččutno in izkustveno učenje, pomen spodbudnega učnega
okolja in participacije otrok, medpodročnega poučevanja ter pluralističnih
pristopov k učenju jezika.
Otroci so večjezičnosti izpostavljeni preko t.i. jezikovnega vlaka. Gre za
model, ki združuje šest osnovnih dimenzij, in sicer metaforo potovanja, izpo-
stavljenost jezikovni raznolikosti, izpostavljenost kulturni raznolikosti, pre-
hod s konkretne na simbolno raven, ustrezne pristope k poučevanju jezika
in otrokovo participacijo. Dejavnosti temeljijo na metafori, v okviru katere je
razvijanje večjezičnosti konceptualizirano kot potovanje. Gre za pomemben
vidik modela, saj otrokom ponuja pojmovni okvir, s pomočjo katerega lahko
sistematično vizualizirajo svojo učno pot in s tem zavedanje raznolikosti. S
tem ko otroci potujejo v različne države z domišljijskim vlakom, lahko jezike
89