Page 11 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 11
Po poti k glasbi
Znanstvena spoznanja potrjujejo, da se v predšolski dobi in na razre-
dni stopnji osnovne šole razvijajo temeljne glasbene sposobnosti in
interesi z vedenjskimi vzorci. Ti obdobji sta nenadomestljivi za otrokov
glasbeni razvoj, ker sta to obdobji otrokovega zorenja in se posamezne
glasbene sposobnosti še spontano razvijajo. Razvite glasbene sposob-
nosti pa omogočajo otrokom raznovrstne glasbene dejavnosti, ki jih
vodijo v bogastvo glasbenih vsebin.
V tem vzgojno občutljivem obdobju moramo pri otrocih oblikovati in
razvijati potrebo po taki glasbi, ki bo vplivala in omogočala njihovo
osebnostno rast in v njih vzbudila spoznanje ter potrebo po doživljanju
estetskih vrednot. Ta potreba jih bo kot vedenjski model spremljala od
otroštva do odraslega obdobja ter bo zaznamovala vse njihovo življe-
nje. Tako bodo kot odrasle osebe prenašali pozitivne izkušnje na svoje
otroke. Gre za to, da bo človek rad poslušal ali izvajal glasbo, da bo imel
rad kulturnost, da mu bo glasba vir estetskega in vsestranskega užitka,
skratka, da mu bo ukvarjanje z glasbo vir ugodja in boljšega psihičnega
ter telesnega počutja.
Ob izvajanju ali poslušanju glasbe, ob glasbeni ustvarjalnosti ali ob pri-
dobivanju osnovnih glasbenih znanj, morajo otroci zadovoljiti mental-
ne, socialne, emocionalne, telesne in estetske potrebe, saj bodo tako
občutili zadovoljstvo in ugodje ob glasbi.
Glasba je tudi sredstvo sproščanja in deluje preventivno na psihične
obremenitve ter strese otrok. Znanstveno je dokazan zdravilni učinek
glasbe pri duševno in telesno motenih otrocih. Zato bi morala glasba
postati del vseh učnih procesov v integriranem pouku in vsakodnevna
praksa.
[Slosar, 1994, str. 46–47]
Biti učitelj je lep, vendar odgovoren in zahteven poklic. Učitelj in vzgo-
jitelj morata biti igralca – umetnika vodenja vzgojno-izobraževalnega
procesa. Občutljiva morata biti za vse otrokove potrebe. Dober učitelj
vodi učence neprisiljeno v svet učenosti in človeških vrednot, učence
spodbuja k iskanju, odkrivanju in ustvarjanju lepega v življenju in delu.
[Slosar, 2000a, str. 13]
11