Page 11 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 11

Po poti k glasbi








                  Znanstvena spoznanja potrjujejo, da se v predšolski dobi in na razre-
                  dni stopnji osnovne šole razvijajo temeljne glasbene sposobnosti in
                  interesi z vedenjskimi vzorci. Ti obdobji sta nenadomestljivi za otrokov
                  glasbeni razvoj, ker sta to obdobji otrokovega zorenja in se posamezne
                  glasbene sposobnosti še spontano razvijajo. Razvite glasbene sposob-
                  nosti pa omogočajo otrokom raznovrstne glasbene dejavnosti, ki jih
                  vodijo v bogastvo glasbenih vsebin.
                  V tem vzgojno občutljivem obdobju moramo pri otrocih oblikovati in
                  razvijati potrebo po taki glasbi, ki bo vplivala in omogočala njihovo
                  osebnostno rast in v njih vzbudila spoznanje ter potrebo po doživljanju
                  estetskih vrednot. Ta potreba jih bo kot vedenjski model spremljala od
                  otroštva do odraslega obdobja ter bo zaznamovala vse njihovo življe-
                  nje. Tako bodo kot odrasle osebe prenašali pozitivne izkušnje na svoje
                  otroke. Gre za to, da bo človek rad poslušal ali izvajal glasbo, da bo imel
                  rad kulturnost, da mu bo glasba vir estetskega in vsestranskega užitka,
                  skratka, da mu bo ukvarjanje z glasbo vir ugodja in boljšega psihičnega
                  ter telesnega počutja.
                  Ob izvajanju ali poslušanju glasbe, ob glasbeni ustvarjalnosti ali ob pri-
                  dobivanju osnovnih glasbenih znanj, morajo otroci zadovoljiti mental-
                  ne, socialne, emocionalne, telesne in estetske potrebe, saj bodo tako
                  občutili zadovoljstvo in ugodje ob glasbi.
                  Glasba je tudi sredstvo sproščanja in deluje preventivno na psihične
                  obremenitve ter strese otrok. Znanstveno je dokazan zdravilni učinek
                  glasbe pri duševno in telesno motenih otrocih. Zato bi morala glasba
                  postati del vseh učnih procesov v integriranem pouku in vsakodnevna
                  praksa.
                                                           [Slosar, 1994, str. 46–47]

                  Biti učitelj je lep, vendar odgovoren in zahteven poklic. Učitelj in vzgo-
                  jitelj morata biti igralca – umetnika vodenja vzgojno-izobraževalnega
                  procesa. Občutljiva morata biti za vse otrokove potrebe. Dober učitelj
                  vodi učence neprisiljeno v svet učenosti in človeških vrednot, učence
                  spodbuja k iskanju, odkrivanju in ustvarjanju lepega v življenju in delu.
                                                             [Slosar, 2000a, str. 13]


                                                                             11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16