Page 12 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 12
Po poti k glasbi
Dr. Mirko Slosar je bil glasbeni pedagog, ki je poleg ustvarjanja in poustvar-
janja glasbenih del svoje življenjsko delo posvetil zborovskemu petju. Prav s
petjem je bogatil pevke in pevce od vrtca do konca življenja s petjem sloven-
skih in tujih ljudskih ter umetnih pesmi. Velik poudarek je namenil slovenski
ljudski pesmi, te so zapisane tudi v pravljicah z glasbo, ki jih v tej monografiji
prvič objavljamo. Pisati o bivšem sodelavcu, ki je v slovenski prostor »posejal
pevsko seme« in je iz njega vzkalilo veliko naslednikov, je zahtevno in odgo-
vorno delo. Zato v tej monografiji predstavljava le nekaj informacij in podat-
kov, ki sva jih dobili v različnih časopisnih, knjižnih in elektronskih zapisih ter
v spominih še živečih oseb, ki so delovale z dr. Mirkom Slosarjem. Monografija
obsega le nekaj »drobtinic« uvodnega dela, ki je namenjeno bodočim razi-
skovalcem za lažjo orientacijo po bogati zapuščini »glasbenika svojega časa«
na vseh področjih, kjer je deloval.
Monografija, ki vam jo predstavljamo, obsega zapis življenja in dela Mir-
ka Slosarja na pedagoškem, zborovskem, zborovodskem, skladateljskem in
publicističnem področju, nagrade in priznanja, ki jih je prejemal z različnimi
pevskimi zasedbami ter za delo na pedagoškem in zborovskem področju,
predstavljamo pa tudi zapise spominov še živečih učencev, dijakov, študen-
tov, pevcev in sodelavcev, ki so se z njim srečali v šolskih klopeh, v pevskih
zborih, v šolah ali komisijah. Podrobneje predstavljamo tudi zapis dramatiza-
cije štirih pravljic z glasbo z besedili in notnimi zapisi.
Glasbeno izobraževanje je dr. Slosarja spremljalo skozi celo življenjsko
pot. Vedno je iskal novosti v glasbenih delih slovenskih in tujih skladateljev
ter poti in metode, kako spodbuditi mlade k poustvarjanju glasbenih del iz
različnih stilnih obdobij. Srečeval se je s skladatelji, ki so želeli, da se njihove
zborovske skladbe izvajajo, in so mu jih pošiljali v pregled z željo, da bodo
zazvenele na koncertnih odrih. Sam je z analizami in izvajanji bogatil svoje
glasbeno znanje, za kar je zasluga tudi predavateljev v času študija in kasneje,
ko so postali njegovi sodelavci.
Njegove glasbene sposobnosti in dosežke, ki jih je v svojem času delovanja
dosegal, je spremljalo veliko glasbenikov in opazovalo njegov napredek. Med
njimi je bila tudi njegova mentorica na doktorskem študiju, zaslužna profe-
sorica glasbene didaktike na Slovenskem dr. Breda Oblak. Skupaj sta kasneje
delovala kot člana v različnih komisijah za glasbo in s skupnimi moči »sejala
glasbena semena« med mlade, nadobudne učence, študente, pevce in sode-
lavce. O njegovem poustvarjanju na zborovskem področju in o pedagoškem
delu je pisala v svojih spominih.
12