Page 14 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 14
Po poti k glasbi
razrednimi učitelji, ki so nosilci glasbene vzgoje na razredni stopnji osnovne
šole, pomembne razlike v strokovni pripravljenosti za poučevanje predme-
ta. Najbolj opazne individualne razlike med učitelji so v razvitosti njihovih
glasbenih sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnosti in glasbenih znanjih, torej
v dejavnikih, ki vplivajo na uspešnost pri glasbeni vzgoji. Na glasbeni razvoj
posameznega učitelja je pomembno vplivalo družinsko okolje in zunajšol-
ske glasbene dejavnosti, v katerih je aktivno sodeloval v obdobju splošnega
izobraževanja, torej v obdobju spontanega glasbenega razvoja. Rezultati raz-
iskave opozarjajo, da se v poznejših življenjskih obdobjih temeljne glasbene
sposobnosti počasi razvijajo ali sploh ne. Zato študij na pedagoški fakulteti v
okviru študijskih glasbenih programov ne more zagotoviti temeljnih glasbe-
nih sposobnosti, ampak predvsem poglablja že pridobljena glasbena znanja
v smislu kvalitete in kvantitete. Razredni učitelji bi torej morali imeti že ob
vpisu na pedagoško šolo razvite temeljne glasbene sposobnosti, spretnosti
in znanja, ker le od takih lahko pričakujemo, da si bodo pridobili v času študija
na pedagoški fakulteti ustrezno strokovno glasbeno izobrazbo za poučeva-
nje predmeta.«
Dr. Mirko Slosar je bil po doktoratu izvoljen za docenta na Oddelku za raz-
redni pouk na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, kjer je bil deležen velike naklo-
njenosti tako študentov kot kolegov. Odzval se je tudi študijskemu povabilu
Univerze v Amsterdamu, kjer je svoje izkušnje nadgradil s specializacijo za
področje muzikoterapije.
Močna pripadnost Primorski in naporne vsakodnevne vožnje v Ljubljano
so ga v času ustanavljanja primorske pedagoške fakultete in univerze spod-
budile, da se je vrnil v Koper. Tam se je ustalil, napredoval v izrednega profe-
sorja in končno z upokojitvijo v zaslužnega profesorja.
Z Mirkom Slosarjem sva ostala z dr. Zormanom v stiku tudi po inavguraciji.
Še več, postali smo dobri znanci in prijatelji. Mirko naju je večkrat obiskal in
se nama oglašal s pozdravi na razglednicah iz krajev zborovskih turnej in po-
tovanj v tujino (nekatere izmed njih še čuvam).
Zaradi svojega uspešnega delovanja v šolstvu je bil v času kurikularne pre-
nove imenovan v predmetno komisijo za glasbo. Kot njena predsednica sem
se tedaj znašla v krogu izrazito aktivnih in prijetnih sodelavcev, kjer smo pro-
blematiko našega predmeta uspešno proučevali in argumentirana mnenja
soglasno posredovali Nacionalnemu kurikularnemu svetu, katerega članica
sem prav tako bila. V njem mi je bila podpora predmetne komisije v veliko
pomoč. (V letu 1996 je bila v slovenskem prostoru odmevna odstopna izjava
glasbenikov obeh kurikularnih teles spričo nesoglasij, ki so izhajali iz nerazu-
mevanja našega šolskega predmeta. Glavni podpisnik izjave skupaj z ostali-
14