Page 14 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 14

Po poti k glasbi

                  razrednimi učitelji, ki so nosilci glasbene vzgoje na razredni stopnji osnovne
                  šole, pomembne razlike v strokovni pripravljenosti za poučevanje predme-
                  ta. Najbolj opazne individualne razlike med učitelji so v razvitosti njihovih
                  glasbenih sposobnosti, spretnosti, ustvarjalnosti in glasbenih znanjih, torej
                  v dejavnikih, ki vplivajo na uspešnost pri glasbeni vzgoji. Na glasbeni razvoj
                  posameznega učitelja je pomembno vplivalo družinsko okolje in zunajšol-
                  ske glasbene dejavnosti, v katerih je aktivno sodeloval v obdobju splošnega
                  izobraževanja, torej v obdobju spontanega glasbenega razvoja. Rezultati raz-
                  iskave opozarjajo, da se v poznejših življenjskih obdobjih temeljne glasbene
                  sposobnosti počasi razvijajo ali sploh ne. Zato študij na pedagoški fakulteti v
                  okviru študijskih glasbenih programov ne more zagotoviti temeljnih glasbe-
                  nih sposobnosti, ampak predvsem poglablja že pridobljena glasbena znanja
                  v smislu kvalitete in kvantitete. Razredni učitelji bi torej morali imeti že ob
                  vpisu na pedagoško šolo razvite temeljne glasbene sposobnosti, spretnosti
                  in znanja, ker le od takih lahko pričakujemo, da si bodo pridobili v času študija
                  na pedagoški fakulteti ustrezno strokovno glasbeno izobrazbo za poučeva-
                  nje predmeta.«
                    Dr. Mirko Slosar je bil po doktoratu izvoljen za docenta na Oddelku za raz-
                  redni pouk na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, kjer je bil deležen velike naklo-
                  njenosti tako študentov kot kolegov. Odzval se je tudi študijskemu povabilu
                  Univerze v Amsterdamu, kjer je svoje izkušnje nadgradil s specializacijo za
                  področje muzikoterapije.
                    Močna pripadnost Primorski in naporne vsakodnevne vožnje v Ljubljano
                  so ga v času ustanavljanja primorske pedagoške fakultete in univerze spod-
                  budile, da se je vrnil v Koper. Tam se je ustalil, napredoval v izrednega profe-
                  sorja in končno z upokojitvijo v zaslužnega profesorja.
                    Z Mirkom Slosarjem sva ostala z dr. Zormanom v stiku tudi po inavguraciji.
                  Še več, postali smo dobri znanci in prijatelji. Mirko naju je večkrat obiskal in
                  se nama oglašal s pozdravi na razglednicah iz krajev zborovskih turnej in po-
                  tovanj v tujino (nekatere izmed njih še čuvam).
                    Zaradi svojega uspešnega delovanja v šolstvu je bil v času kurikularne pre-
                  nove imenovan v predmetno komisijo za glasbo. Kot njena predsednica sem
                  se tedaj znašla v krogu izrazito aktivnih in prijetnih sodelavcev, kjer smo pro-
                  blematiko našega predmeta uspešno proučevali in argumentirana mnenja
                  soglasno posredovali Nacionalnemu kurikularnemu svetu, katerega članica
                  sem prav tako bila. V njem mi je bila podpora predmetne komisije v veliko
                  pomoč. (V letu 1996 je bila v slovenskem prostoru odmevna odstopna izjava
                  glasbenikov obeh kurikularnih teles spričo nesoglasij, ki so izhajali iz nerazu-
                  mevanja našega šolskega predmeta. Glavni podpisnik izjave skupaj z ostali-


                  14
   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19