Page 13 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 13

Dr. Breda Oblak o dr. Mirku Slosarju

             Dr. Breda Oblak o dr. Mirku Slosarju
             Z Mirkom Slosarjem se v njegovem prvem obdobju glasbenega delovanja
             osebno nisem srečala, poznala pa sem njegove umetniške dosežke, ki jih
             je uresničeval s svojimi pevskimi zbori. Na seminarskih srečanjih z učitelji iz
             Slosarjevega okolja sem naletela na vesti in ocene njegovega širšega delova-
             nja, ki ga je opravljal kot pedagoški svetovalec za glasbeni pouk na koprski
             enoti Zavoda za šolstvo in kot urednik glasbenega programa Radio Koper –
             Capodistria. Nedvomno pa je bilo v ospredju petje in z njim zborovska pesem.
             Najina neposredna osebna srečanja so se tako zgodila na Reviji mladinskih
             zborov v Zagorju ob Savi in na Mladinskem pevskem festivalu v Celju. Glede
             na veliko število zborov, ki jih je vodil, naj omenim le nekatere izmed njih, kot
             so bili Mešani pevski zbor Obala Koper, Moški pevski zbor Dragotin Kette iz
             Ilirske Bistrice in nenazadnje Učiteljski pevski zbor Slovenije Emil Adamič, ki
             je obenem postal tudi redni zborovodski seminar za učitelje in vzgojitelje.
               Osrednje obdobje najinih srečanj se je nadaljevalo v 90. letih prejšnjega
             stoletja, ko se je Mirko Slosar odločil za podiplomski doktorski študij na Aka-
             demiji za glasbo v Ljubljani. Študijska dokumentacija je dokazovala, da je
             kandidat Mirko Federik Slosar po končanem učiteljišču nadaljeval študij na
             Oddelku za glasbeno vzgojo Pedagoške akademije v Ljubljani, zatem pa še
             na Oddelku za glasbeno pedagogiko Akademije za glasbo, kjer je diplomiral
             25. 3. 1975. Sledil je magistrski študij iz zborovskega dirigiranja, ki ga je opravil
             na Fakulteti za glasbeno umetnost v Beogradu.
               Doktorsko disertacijo z naslovom Dejavniki uspešnosti razrednih učiteljev pri
             glasbeni vzgoji na razredni stopnji osnovne šole je Mirko Slosar sklenil z jav-
             nim zagovorom leta 1995. Kot somentorja sva bila imenovana dr. Breda Oblak
             (Akademija za glasbo, glasbena pedagogika in didaktika) in dr. Leon Zorman
             (Filozofska fakulteta, metodologija s statistiko; profesor je kot zunanji sodela-
             vec več let predaval tudi na Akademiji za glasbo).1
               V spominu mi je ostal Mirkov zagovor disertacije. Njegov povzetek je
             objavljen  v  zborniku  Akademija za glasbo: 1919-1939-1999  (2000b,  str.  120):
             »Glasbenopedagoška praksa in izsledki raziskav opozarjajo, da so med

            1  Še krajši spominski utrinek: Na zagovoru pred številno publiko v povsem polni predavalnici
             sem opazovala spremenjeno Mirkovo obličje, ki je bilo tokrat – v primerjavi z njegovo običajno
             optimistično, veselo podobo – izrazito resno, prežeto z odgovornostjo. Enak videz in resnost
             dogajanja je izkazoval tudi Mirkov sin Anže, ki je sedel med publiko v zadnjem delu predaval-
             nice. Ob koncu zagovora in razglasitvi mnenja komisije me je razveselil nadvse topel objem
             sina Anžeta z uspešnim očetom. Mirkov sin Anže Slosar iz Kopra (nekoč zlati maturant bežigraj-
             ske gimnazije v Ljubljani, diplomant Univerze Cambridge) je dandanes mednarodno uveljav-
             ljen astrofizik v ZDA – deluje na znanstvenem inštitutu Brookhaven National Laboratory.


                                                                             13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18