Page 39 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 39

Življenje

                  tudi v negovanju ljubiteljske glasbene kulture. Za dosežke na glasbe-
                  nem in kulturnem področju je dr. Mirko Slosar prejel več nagrad, kot so
                  na primer Zlata plaketa Zveze kulturnih organizacij Slovenije za strokov-
                  no delo na področju mladinskega zborovskega petja in za sodelovanje
                  na revijah mladinskih pevskih zborov Slovenije; Gallusovo plaketo kot
                  najvišje republiško priznanje Zveze kulturnih organizacij Slovenije za
                  umetniške dosežke; Srebrno plaketo Sklada za ljubiteljsko kulturo Re-
                  publike Slovenije ter leta 2007 prejeto Nagrado Republike Slovenije za
                  življenjsko delo na področju vzgoje in izobraževanja.
                    V  akademski  prostor  je  vstopil  v  90.  letih  prejšnjega  stoletja.  Kot
                  predstojnik Oddelka za razredni pouk v Ljubljani in predstojnik Enote
                  v Kopru ljubljanske Pedagoške fakultete je, še pred ustanovitvijo Uni-
                  verze na Primorskem, organizacijsko vodil in vsebinsko sooblikoval vi-
                  sokošolski prostor za izobraževanje učiteljev, s posebnim poudarkom
                  na inoviranju pouka italijanskega jezika na razredni stopnji osnovne
                  šole. Znanstveno in strokovno pa je deloval na področju glasbene pe-
                  dagogike. Doktoriral je na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani, pod
                  mentorstvom zasl. prof. dr. Brede Oblak. Na osnovi dolgoletnih izkušenj
                  s poučevanjem glasbe in raziskovanjem didaktike glasbe je razvil te-
                  oretična izhodišča za nov pristop h glasbenemu opismenjevanju, ki
                  temelji na doživljanju glasbe in slušnem zavedanju funkcij dominante
                  in tonike. Slednje avtor opredeljuje kot naravno hrbtenico melodične-
                  ga posluha oziroma harmonskega posluha in posluha za tonalnost. Na
                  omenjenem odnosu dominante-tonike in principu slikovnega glasbe-
                  nega zapisa sta inovativno zasnovana didaktična kompleta za glasbeno
                  vzgojo v prvem in drugem razredu osnovne šole. Omenjeni pristop h
                  glasbenemu opismenjevanju je bil tudi tema mnogih izobraževanj za
                  učitelje, ki jih je dr. Mirko Slosar izvajal doma in v tujini. Še danes nam
                  odzvanja v ušesih sigla, s katero so študentje študijskega programa
                  Razredni pouk začenjali predavanja pri predmetih Glasbene vsebine in
                  Didaktika glasbene vzgoje: »Dobro jutro, dober dan, mi želimo vam.«.
                    Vselej je verjel v glasbo kot umetnost. Zato ne preseneča kritičen za-
                  pis v uvodu priročnika za učitelje Glasbena mavrica, v katerem izposta-
                  vi: »Od glasbene vzgoje, ki bi temeljila na vsakdanji medijski glasbi
                  dvomljive kakovosti, ne moremo pričakovati uspešnega in sodobnega
                  glasbenega pouka in ne celostnega glasbenega razvoja učencev. V sfe-
                  ri popularnosti ne bomo našli glasbenih vrednot, ki bi vzgajale. Izgo-
                  vor, da je ta glasba učencem blizu, lahko uporabijo le tisti, ki ne ločijo
                  med bližino in vsiljivostjo; da je tak glasbeni pouk sodoben pouk zaradi


                                                                            39
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44