Page 44 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 44

Zborovodja

                       iskal novo, drugačno, v pričakovanju nečesa še nedoživetega in še
                       nepreizkušenega. Programsko sem bil vedno aktualen in nekoliko pred
                       drugimi. Prav to je prinašalo nove vrednote v domačo in tujo kulturo.
                       […] Človeški glas je najbolj popoln instrument. Iz človeškega grla lahko
                       izvabimo paleto zvočnih barv in odtenkov v vseh dinamičnih niansah,
                       ki pri poslušalcu izzovejo najrazličnejše odtenke čustvenih razpoloženj.
                                                           [Slosar v Pardo, 2017, str. 5–6]


                    V posameznih življenjskih obdobjih vodenja pevskih zborov zborovodja dr.
                  Mirko Slosar ni opazil, da bi bil bolj ali manj uspešen. Svojo mladostno energi-
                  jo je z leti nadomeščal z izkušnjami. Dejal je, da je uspešnost zborovodje pove-
                  zana z njegovimi dednimi glasbenimi lastnostmi, njegovo izobrazbo, z oseb-
                  nimi lastnostmi in s pedagoškim znanjem. Uspešnost zbora pa je odvisna tudi
                  od pevcev, njihovih ciljev, starosti in pevskih izkušenj (Pardo, 2017, str. 5–6).
                    Obdobje vodenja in število pevskih zborov je bilo v času njegovega glas-
                  benega delovanja številčno. Začetek sega v šolsko leto 1959/60, ko je začel z
                  vodenjem vokalne skupine Učiteljišča Koper.


                  Kvartet Učiteljišča Koper (1959/60–1961/62)
                  Kot zborovodja se je Mirko Slosar predstavil v srednješolskih letih, ko je na
                  učiteljišču v Kopru pel v mešanem mladinskem pevskem zboru in v kvartetu,
                  ki ga je tudi vodil (Koren, 1988, str. 395).
                    Moški kvartet so ustanovili na pobudo dijaka Darija Dujmoviča leta 1960 in
                  so ga sestavljali dijaki tretjega letnika učiteljišča: Ivan Mavec, 1. tenor, Herkul
                  Jerman, 2. tenor, Mirko Slosar, 1. bas, in Darij Dujmovič, 2. bas, vsi dijaki uči-
                  teljišča in prijatelji. Nastopali so na različnih prireditvah in proslavah na šoli
                  ter v okolici, na prireditvi Pokaži, kaj znaš leta 196149, na sindikalnih proslavah
                  po različnih koprskih podjetjih in na povabilo tudi v Trstu (v dvorani Stadio-
                  na 1. maj). Peli so slovenske ljudske pesmi. Prva pesem, s katero so se mladi
                  dijaki predstavili občinstvu in začeli vaje, je bila ljudska pesem »Ko so fantje
                  proti vasi šli«. Na nastopih jih je spremljal in njihovo vokalno izvajanje kri-
                  tično ocenjeval njihov učitelj glasbe Miran Hasl, ki jih je za dosežke večkrat
                  pohvalil. Za Slosarja je bilo vodenje kvarteta začetek zborovske poti. Poleg
                  vodenja kvarteta in petja v njem sta s sošolcem Darijem Dujmovičem sodelo-
                  vala tudi pri vodenju dekliškega50 in mešanega mladinskega pevskega zbora


                49 Na javni radijski oddaji Radia Koper Pokaži, kaj znaš je leta 1961 nastopila tudi pevka Elda Viler.
                50 Dekliški pevski zbor in mešani mladinski pevski zbor je ob prihodu na učiteljišče v Koper
                  ustanovil Miran Hasl. Kasneje je ustanovil še manjšo zasedbo dekliškega pevskega zbora,


                  44
   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49