Page 43 - Mirko Slosar Glasbenik svojega časa
P. 43

2




       2  Zborovodja








                  V okviru splošne kulture in umetnosti zavzema pomembno mesto
                  glasba. Glasba je v bistvu nenehna človekova potreba po oblikova-
                  nem zvočnem okolju, izražanju in ustvarjalnosti. Danes je glasba kot
                  psihološki fenomen primerljiva z govorom, saj je postala del vsakdanje
                  stvarnosti in vsakomur dostopna. Njene vrednote pa preko glasbenih
                  aktivnosti in glasbene vzgoje vplivajo in oblikujejo raven splošne in
                  glasbene kulture posameznika. Pevski zbor, kot najbolj množična obli-
                  ka splošne glasbene vzgoje in glasbenega izražanja, omogoča pevcem,
                  da razumejo, doživljajo in usvojijo raznolike vrednote glasbenih vsebin,
                  ki po svoji aksiološki plati predstavljajo lestvico vrednostnih ravni od
                  komercialne – modne glasbe do glasbenih del, ki so postala nadčasov-
                  na. Glasbena vzgoja v okviru pevskih vaj in koncertnih nastopov razvi-
                  ja pri pevcih s svojo oblikovalno vlogo globlji, senzibilnejši odnos do
                  glasbe. To se pri pevskem zboru uresničuje s poudarjanjem glasbenih
                  vrednostnih ravni ter z različnimi dejavnostmi, ki oživljajo glasbene vse-
                  bine in pri pevcih razvijajo glasbene sposobnosti, spretnosti in znanja.
                  Vse to omogoča pevcem sprejemanje in doživljanje bogastva glasbe-
                  nih umetniških vrednot različnih glasbenih zvrsti in oblik izražanja pa
                  tudi vrednot iz drugih kulturnih, umetniških in moralnih področij.
                  Umetnost. Najbolj množična oblika kulturne dejavnosti. Najširša oblika
                  glasbene vzgoje. Pomembna oblika vzgoje in izobraževanja. Pomembno
                  etično, estetsko in splošno vzgojno sredstvo. Nosilec pozitivnih idej. So-
                  cialna umetnost. Najmočnejše sredstvo za ohranjanje ljudskega izročila.
                  Naša svojstvenost. Bistveni in skoraj nepogrešljivi del kulturnih in dru-
                  gih prireditev. Oblika sproščanja. Hrana za pevčevo dušo. Na postavlje-
                  no vprašanje bi lahko poiskali še nešteto odgovorov, pa kljub temu bi se
                  še kaj našlo, kar bi govorilo v prid zborovskemu petju.
                                                            [Rojc, 1998, str. 26–27]

                  Za zbore, ki sem jim dirigiral, in za zborovodske seminarje nisem imel
                  pri izbiri vsebin in programov nobene afinitete do določenega skla-
                  datelja ali stilnega obdobja. Vedno sem iskal »bisere«, da sem iz njih
                  lahko ustvaril enotnost v mnogoterosti glasbenih vsebin. Vedno sem


                                                                            43
   38   39   40   41   42   43   44   45   46   47   48