Page 95 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 95

ponuditi možnost, da o svojih stiskah spregovorijo na ustvarjalen način, da izrazijo, kaj
              doživljajo in kako se soočajo s tem. Prav vsi prejeti prispevki so dragoceni za razumevanje
              stisk, s katerimi se soočajo in njihovega doživljanja, o katerem sicer morda ne morejo prosto
              govoriti. Poleg tega pa so prispevki, ki so prosto objavljeni na spletni strani www.zivziv.si
              lahko navdih za druge mladostnike, ki se soočajo s težavami in stiskami. Preko branja in
              ogleda prispevkov lahko namreč vidijo, da se drugi spoprijemajo s podobnimi preizkušnja-
              mi, da v svoji stiski niso sami, ter da obstajajo upanje, pomoč in različni načini konstruktiv-
              nega soočanja s stiskami, na katere morda sami niso pomislili, prispevki pa so jim ponudili
              nov pogled in novo možnost rešitve.



                Odlomek prispevka Pošasti, strahovi in stiske (Meta Gašperlin): »Kot otroci smo vsi imeli
                svoje pošasti. V omarah, pod posteljo, povsod. Predstavljajo naše hibe, temne spomine,
                strahove. Stiske. Ko so majhni deklici prvič predstavljene strahote, ki jih povzročajo
                bolezni, pošast v omari ponoči postane zgrbljena starka v invalidskem vozičku. Ko je
                fantek zasmehovan, ker zgreši gol pri nogometu, se zvečer pod njegovo posteljo znajde
                največji šolski nesramnež. Pošasti znova in znova spreminjajo obliko. Včasih jih je med
                vsemi novimi informacijami težko prepoznati. Kdaj pa kdaj kakšno obliko zadržijo tudi
                cel teden, mesec. In kdaj pa kdaj pokukajo tudi na plano. A le tedaj, ko jih nihče ne vidi.
                Pridejo iz omar in izpod postelj ter se zberejo, vse pošasti našega doma. Pošasti staršev
                in najstnikov, dedkov, tet in otrok. Srkajo namišljeni čaj in grizljajo navidezne piškote,
                sem pa tja tudi spregovorijo.«



              Glavni cilj natečaja pa je skrbeti za duševno zdravje mladostnikov – preko spodbujanja
              k ustvarjalnim dejavnostim krepimo duševno zdravje ter preprečujemo samomorilno ve-
              denje mladostnikov. Udejstvovanje v ustvarjalnih dejavnostih namreč pozitivno vpliva na
              duševno  zdravje in psihično blagostanje. Izsledki študije (Conner idr., 2016) na primer
              kažejo na to, da posamezniki, ki so ustvarjalno aktivni vsaj enkrat na dan, doživljajo več
              pozitivnega afekta oz. so bolj srečni kot tisti, ki niso ustvarjalno aktivni. Poleg tega ustvar-
              jalne aktivnosti tudi znižujejo izraženost anksioznosti, pri čemer je za pomembno znižanje
              posameznikove anksioznosti dovolj že kratkotrajno ustvarjalno udejstvovanje (Sandmire
              idr., 2012). Ustvarjalno pisanje o doživetih stiskah pa pomaga pri tem, da se v primeru stisk
              in soočanja z življenjskimi izzivi ne razvijejo težave v duševnem zdravju, in sicer preko po-
              večane rezilientnosti (Greenbaum in Javdani, 2017).














                                                   93
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100