Page 62 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 62

Objektivni pokazatelji:

                 Med udeležene mladostnike smo pred izvedbo delavnic in nato ponovno dva meseca po
                 izvedbi delavnic aplicirali baterijo vprašalnikov, s čimer smo dobili vpogled v spremembo
                 stanja na področju duševnega zdravja in morebitne samomorilne ogroženosti. Ugotovljena
                 sprememba stanja služi kot eden od objektivnih pokazateljev učinkovitosti projekta. Pri
                 udeleženih mladostnikih se je pomembno zvišal nivo psihičnega blagostanja, pomembno
                 znižali pa so se nivoji depresivne in anksiozne simptomatike, samomorilnih ideacij, občutki
                 odtujenosti ter zaznanega bremena. Kot smo poročali, so natančnejše analize pri statistič-
                 no značilnem številu udeleženih potrdile spremembo izražene depresivne simptomatike
                 in/ali samomorilnih ideacij pred delavnicami v neizraženo simptomatiko in/ali ideacijo po
                 udeležbi na delavnicah, kar dodatno prikazuje učinkovitost projekta. Podobno je tudi pre-
                 liminarna analiza učinkov delavnic izvedenih v spletni obliki pokazala statistično značilne
                 pozitivne učinke le teh (Dečman, 2022).

                 Subjektivni pokazatelji:

                 Subjektivne odzive uporabnikov smo spremljali s pomočjo posebej oblikovanih ocenjeval-
                 nih shem, prilagojenih za različne skupine udeležencev:

                   •  Mladostniki so podali subjektivno oceno  zadovoljstva  z udeležbo v projektu, kar
                     pomeni, da so ocenili 9 vidikov: dinamičnost in interaktivnost delavnic, razumlji-
                     vost podanih vsebin, zanimivost delavnic, vsakdanja uporabnost pridobljenih znanj
                     in veščin, zabavnost delavnic, priložnost za vključevanje v pogovor, možnost izra-
                     žanja lastnega mnenja, zanimanje za ponovno udeležbo na tovrstnih delavnicah in
                     pomembnost tovrstnih aktivnosti za učence oziroma dijake. Udeleženci so omenjene
                     vidike večinoma ocenjevali kot zelo dobre do odlične. Nekoliko nižje je bilo zaznati
                     le strinjanje s postavko zabavnost delavnic, kar je pričakovano, saj delavnice niso
                     namenjene zabavi, temveč se dotikajo resnih vsebin in so za mladostnike pogosto po-
                     sebej globoke. Udeleženci so kot tisto, kar jim je bilo posebej všeč, izpostavljali igre
                     in možnost podajanja lastnega mnenja. Predlogi za spremembe so predvsem vključe-
                     vali več odmorov in več iger. Na podlagi rezultatov lahko zaključimo, da so udeleženci
                     delavnice ovrednotili kot uporabne, tako z vidika pridobivanja novih znanj kot z vidika
                     zagotavljanja sprejemajočega okolja, v katerem so lahko mladostniki odkrito govorili
                     in izražali svoja mnenja o različnih temah, povezanih z duševnim zdravjem.
                   •  Odzive udeleženih strokovnih delavcev smo pridobili s pomočjo ocenjevalne she-
                     me, na kateri so ocenili štiri vidike izobraževanja: koristnost in aktualnost vsebin,
                     razumljivost podanih vsebin, metode dela in uporabnost prejetih gradiv. Udeleženci
                     so izobraževanje v povprečju ocenili z zelo visoko oceno, pri čemer je bila najbolje
                     ocenjena razumljivost podanih vsebin, pa tudi koristnost in aktualnost vsebin. Ude-
                     leženi strokovni delavci so imeli tudi možnost oceniti, ali je izobraževanje uresničilo
                     njihova pričakovanja, pri čemer so večinoma (95,62 %) odgovarjali pritrdilno. Prav
                     tako so lahko podali povratno informacijo glede tega, kaj so pogrešali, kaj jim ni bilo
                     všeč, katere teme bi bilo potrebno nasloviti in druge dodatne komentarje. Na ta način
                     podanih povratnih informacij ni bilo veliko, so pa udeleženci, ki so podali tovrstno
                     povratno informacijo, izpostavljali potrebno po dodatni teoriji in dodatnih praktičnih



                                                    60
   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67