Page 91 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 91

V okviru projekta A (se) štekaš?!? učitelji, šolski svetovalni delavci in drugo šolsko osebje
              prejmejo usmeritev glede postopanja v primerih smrti mladostnika. Prav tako pa se za šol-
              sko osebje izvaja tudi izobraževanje, ki naslovi naslednje vsebine:
                •  žalovanje po samomoru (kdo so žalujoči, katera čustva so prisotna, reintegracija po
                   samomoru, spremembe v času),
                •  informacije o korakih, kako postopati do mladostnikov, staršev in sodelavcev v ob-
                   dobju po samomoru ter tekom prihajajočih tednov in mesecev,
                •  informiranje o samomoru, dejavnikih tveganja in varovalnih dejavnikih,
                •  izobraževanje o prepoznavi stiske, ukrepanju in virih pomoči,
                •  informiranje in pogovor o skrbi zase ter različnih oblikah naslavljanja in predelave
                   lastnih čustev in občutkov.



              Delo s starši

              Tudi starši mladostnikov so del žalujoče skupnosti. Zato je pomembno, da šola posreduje
              jasne informacije v zvezi s smrtjo tudi staršem, obenem pa jih obvesti, katere informacjie so
              s strani šole prejeli njihovi otroci ter katere aktivnosti se v okviru šole zanje izvajajo. Infor-
              macije, ki so lahko staršem posredovane v pisni obliki, naj vključujejo dejstva o smrti, ki so
              bila posredovana njihovim otrokom, vedenja in odzive otrok, ki jih starši v obdobju po smrti
              vrstnika lahko pričakujejo kot tudi informacije o tem, na kakšen način lahko svoje otroke
              v procesu žalovanja podprejo in jim pomagajo (Salloum, 2013). Pomembno je tudi, da je
              šola staršem na voljo za morebitna vprašanja.

              V okviru projekta A (se)  štekaš?!? pa se glede na želje šole izvajajo tudi predavanja za
              starše, ki zgoraj navedene teme naslovijo v živo, dodatno pa starše opolnomočijo tudi za
              prepoznavanje stisk mladostnikov ter ustrezno ukrepanje. Predavanje je namenjeno tudi
              naslavljanju morebitnih vprašanj staršev, s čimer se lahko razjasni različne dvome in po-
              misleke, obenem pa prepreči širjenje neustreznih in nepreverjenih informacij ter govoric
              znotraj širše skupnosti.



              Izkušnje z izvajanjem aktivnosti v živo

              in v spletni obliki




              Postvencijske aktivnosti v okviru projekta A (se) štekaš?!? se lahko izvajajo tako v živo kot
              prek spleta, pri čemer je ključno, da se pričnejo izvajati v čimkrajšem možnem času po
              samomoru mladostnika. Izkušnje kažejo, da je izvajanje aktivnosti v spletni obliki s tega
              vidika lahko časovno bolj optimalno, saj omogoča hiter odziv in strokovno podporo šoli




                                                   89
   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95   96