Page 52 - Hozjan, Dejan, ur., 2015. Razvijanje kakovosti na Univerzi na Primorskem. Založba Univerze na Primorskem, Koper.
P. 52
razvijanje kakovosti na univerzi na primorskem
dijski programi I. stopnje – Management turističnih destinacij; Management turističnih
podjetij in Mediacija v turizmu. V študijskem letu 2008/09 smo zaključili z izvajanjem do-
diplomskega visokošolskega strokovnega študijskega programa Hotelirstvo in turizem, ki
je tudi vključen v raziskavo, saj lahko vpisani študenti zaključijo študij najkasneje do sep-
tembra 2016.

Diplomant univerzitetnega študijskega programa Turizem je strokovnjak s teoretič-
nim in praktičnim znanjem za vodenje turističnih organizacij in zahtevnejših procesov s
področja turizma. Sposoben je prevzemati najzahtevnejše naloge pri analiziranju, načrto-
vanju, oblikovanju, razvoju in vodenju procesov v turistični in s turizmom povezani dejav-
nosti, tako na ravni gospodarskih kot tudi javnih turističnih organizacij.

Diplomant študijskega programa 1. stopnje Management turističnih destinacij je st-
rokovnjak s teoretičnim in praktičnim znanjem za vodenje turističnih organizacij in vo-
denje zahtevnih procesov s področja turizma, metodološko raziskovalnim znanjem, s kate-
rim lahko samostojno izvede znanstveno raziskovalne in razvojno strokovne raziskave ter
je usposobljen za vodenje in izvajanje strokovnih opravil, ki spadajo v področje turističnih
storitev. Ob tem pa bo znal turistične storitve uspešno obogatiti s kulturnim izročilom naše
družbe in okolja. Sposoben je prevzemati najzahtevnejše naloge pri raziskovanju, analizi-
ranju, načrtovanju, oblikovanju, razvoju in vodenju procesov v turistični dejavnosti, tako
na nivoju gospodarskih kot tudi javnih turističnih organizacij. Na področju izobraževanja
se bodo diplomanti z opravljenim pedagoško-andragoškim izpitom lahko zaposlili kot os-
novnošolski ali srednješolski učitelji, na področju višješolskega izobraževanja se bodo lah-
ko zaposlili kot laboranti ali inštruktorji.

Diplomant, ki konča študij po programu Management turističnih podjetij, bo po-
znal dinamiko domačega in mednarodnega turističnega trga, marketinške dejavnosti v tu-
rizmu, predvsem pa poslovanje, organizacijo in vodenje poslovnih sistemov v turizmu. Ta
strokovna znanja bo združeval z jezikovnimi kompetencami v tujih jezikih. Diplomanto-
vo poznavanje operativnih in tehnoloških procesov v turističnih podjetjih, ustrezna znan-
ja s področja ekonomije in managementa podjetij, povezovanja v integralni turistični pro-
izvod destinacije in poznavanje jezikov mu bodo omogočali učinkovito delo v turističnem
gospodarstvu. Tako bo nepogrešljiv tako pri oblikovanju turističnih produktov in njiho-
vem trženju kot tudi pri vodenju poslovnih sistemov (ali njihovih delov) v turizmu.

Diplomant, ki konča študij po programu Mediacija v turizmu, bo poznal dinami-
ko domačega in mednarodnega turističnega trga, marketinške dejavnosti ter različna kul-
turna okolja z vidika medkulturnega sporazumevanja in kulturno-gospodarskih izmenjav
z možnimi emitivnimi trgi slovenskega turističnega gospodarstva. Ta strokovna znanja bo
združeval z jezikovnimi kompetencami v tujih jezikih in zmožnostjo analize in kritičnega
ocenjevanja svoje lastne kulture in kulture drugih dežel na podlagi kriterijev, perspektiv ter
prakse in usmerjal domače turistične proizvode, storitve in tržne znamke na izbrane tuje
trge in obratno. Diplomantovo poznavanje destinacij in turističnih danosti mu bo skupaj z
ostalimi znanji in spretnostmi omogočalo učinkovito in ciljni skupini primerno interpre-
tacijo turističnih danosti. Tako bo nepogrešljiv pri oblikovanju turističnih proizvodov in
njihovem trženju kot tudi pri vodenju zahtevnih in ozko specializiranih turističnih skupin.

Temeljni cilji izobraževanja po študijskem programu Hotelirstvo in turizem so po-
sredovanje interdisciplinarnega in multidisciplinarnega znanja, potrebnega za razumevanje
50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57