Page 27 - Kordeš, Urban, Maja Smrdu, 2015. Osnove kvalitativnega raziskovanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem. Famnit Texbooks, 1.
P. 27
načrtovanje in potek raziskave

Kvalitativno razsikovanje je dinamičen, neurejen proces, ki združuje in
povezuje:

- probleme, teorije in metode,
- raziskovalne načrte, strategije in tehnike,
- zbiranje in analizo podatkov.

Posledično kvalitativne raziskave težje kot kvantitativne razdelimo na speci-
fične tehnike ali stopnje raziskovanja. Zaradi prilagajanja stvarnim situacijam
mnogokrat namreč zaporedje raziskovalnih postopkov ni jasno.

Zaradi kompleksnosti kvalitativnega raziskovanja lahko najdemo v literaturi
veliko različnih tehnik in metod, predstavljenih pod množico imen ter opi-
sov. Med najpogostejšimi kvalitativnimi pristopi so: študija primera, etno-
metodologija, poskusna teorija (grounded theory), akcijsko raziskovanje,
fokusne skupine, analiza diskurza, v zadnjem času pa še fenomenološke štu-
dije. Poleg tega pa lahko najdemo še celo množico drugih tehnik, pristopov,
izpeljank itd. V Tabeli 1 lahko vidimo pregled nekaterih različnih kvalitativ-
nih metod po Lichtmanu (2009).

Tabela 1: Prikaz različnih primerov kvalitativnih raziskovalnih metod
glede na različne avtorje (prirejeno po Lichtman, 2009).

Metoda Opis
Biografska (Smith, 1994)
Ustvari zapis življenja ose-
Konstruktivizem (Lincoln in be, ki lahko vključuje prikaz,
Guba, 1985) portret, spomin, življenjske
zgodbe, življenjsko zgodovi-
no, študije primera, avtobi-
ografije, dnevnike itd.

Raziskovalec kot pomočnik
in udeleženec poskuša razu-
meti udeleženčeve perspek-
tive (konstrukcije) določe-
nega pojava.

27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32