Page 32 - Kordeš, Urban, Maja Smrdu, 2015. Osnove kvalitativnega raziskovanja. Koper: Založba Univerze na Primorskem. Famnit Texbooks, 1.
P. 32
osnove kvalitativnega raziskovanja

2. Študija razpoložljivih virov: kaj se do sedaj ve o problemu, ki se ga
želi preučevati, kaj je bilo že narejeno v tej smeri in na kakšen način. Na tej
točki si raziskovalec tudi odgovori na vprašanje: kdo in zakaj bi želel razis-
kovati oz. več vedeti o tej določeni temi.

3. Opredelitve problema

V tej fazi se razmišlja tudi o možnih rešitvah in njihovih posledicah.

• Analiza socialne situacije.
• Refleksija, zakaj smo se odločili za raziskovanje določenega pro-

blema, razlaga teoretičnega ozadja in predrazumevanja.
• Na koncu te faze oblikujemo raziskovalna vprašanja, na katera naj

bi raziskava odgovorila.

4. Zasnova raziskave, ki vključuje

- Izbiro metod pridobivanja podatkov, ki bodo najbolje odgovorile na zas-
tavljena raziskovalna vprašanja:

o metodo (metode) zbiranja podatkov in s tem tudi izbor potrebnih
pripomočkov: intervju, fokusne skupine, vprašalnik, projekcijske
tehnike, dnevniška tehnika, opazovanje, opazovanje s posegom
(etnografsko in akcijsko raziskovanje), pregled že zbranih podatk-
ov (zgodovinski viri),

o ustrezen način urejanja in analize pridobljenih podatkov (analiza
vsebine, analiza diskurza itd.) glede na izbrane tehnike.

- Način izbire udeležencev oz. raziskovalnih enot:

o vzorčenje po principu snežene kepe (znanci pripeljejo znance),
o večstopenjsko vzorčenje,
o stratificirano vzročenje,
o kriterijsko vzorčenje (kvotno),
o obetajoče (vzameš tisto, kar te trenutno pritegne in nekaj obeta),
o kombinirano,
o verižno vzorčenje: identificira se znance iz željenih ciljnih skupin

in se jih prosi, da nas napotijo k nekomu iz iste skupine. Tako do-
bimo udeležence, ki nam zaupajo (saj smo stik z njimi vzpostavi-
li preko znancev), hkrati pa jih ne poznamo osebno, kar omogoči
dovoljšnjo mero raziskovalne distance.

32
   27   28   29   30   31   32   33   34   35   36   37