Page 44 - Rezoničnik, Lidija, in Marcello Potocco, ur., 2016. Družbeni in politični procesi v sodobnih slovanskih kulturah, jezikih in literaturah ▪︎ Social and political processes in modern slavic cultures, languages and literatures. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 44
žbeni in politični procesi v sodobnih slovanskih kulturah, jezikih in literaturah 42 venian language in Austrian Carinthia. After that she was a teach
er apprentice at Gimnazija Bežigrad. Since 2009 she has been an as
sociate of the Centre for Slovenian as a second/foreign language at
the Faculty of Arts, University of Ljubljana. She teaches courses of
Slovenian language and cooperates with the Examination Centre.
Since 2014 she has worked at the University of Nova Gorica as a
junior researcher and a lecturer in literature.
Slovenska ulična poezija po letu 1991 in vpliv nestrpnosti
Jernej Kusterle
Univerza v Ljubljani / University in Ljubljana
jernej.kusterle@gmail.com
V prispevku bom najprej utemeljil, zakaj se rap kot hibridna struk
tura glasbe in besedila lahko obravnava v okviru literarne vede kot
ulična poezija (RAP = Rhythm and Poetry« (slov. ritem in poezi
ja) ali »Rhythmically Accentuated Poetry« (slov. ritmično poudar
jena poezija)), nato pa bom na kratko predstavil historični kontekst
v razvoju ulične poezije v Sloveniji. V slovenskem kontekstu se pr
vi zametki ulične poezije kažejo že na začetku 80. let 20. stolet
ja, vendar šele leta 1994 dobimo prva albuma (Včasih smučam hit
(KoširRapTeam) in Leva scena (Ali En)), ki pomenita prelomnico na
področjih glasbene in pesniške umetnosti, saj se s tem slovenska uli
čna poezija uradno šele začne. V času po drugi svetovni vojni je bilo
namreč slovensko javno življenje večkrat podvrženo cenzuri, hkrati
pa je v tem času prihajalo do velikih migracij prebivalcev držav nek
danje Jugoslavije v Slovenijo. Obe dejstvi, ki bosta v prispevku tu
di prikazani, sta pripomogli k uveljavitvi slovenske ulične poezije v
90. letih. Po teoretskem in historičnem delu bo sledil še zadnji, ana
litični, del, kjer bom v okviru konkretnih primerov slovenske ulične
poezije obravnaval nestrpnost uličnih pesnikov. Tema nestrpnos
ti bo nastopila v treh vlogah: negativen odnos do drugačnih, neg
ativen odnos do priseljencev in poziv k strpnosti. Prispevek bo na
ta način zaobjel tematska področja mednarodnega znanstvenega
srečanja.
Slovenian Street Poetry after 1991
and Influence of Intolerance
In this article I will first try to determine why rap as a hybrid struc
ture of music and lyrics should be discussed inside the literary sci
er apprentice at Gimnazija Bežigrad. Since 2009 she has been an as
sociate of the Centre for Slovenian as a second/foreign language at
the Faculty of Arts, University of Ljubljana. She teaches courses of
Slovenian language and cooperates with the Examination Centre.
Since 2014 she has worked at the University of Nova Gorica as a
junior researcher and a lecturer in literature.
Slovenska ulična poezija po letu 1991 in vpliv nestrpnosti
Jernej Kusterle
Univerza v Ljubljani / University in Ljubljana
jernej.kusterle@gmail.com
V prispevku bom najprej utemeljil, zakaj se rap kot hibridna struk
tura glasbe in besedila lahko obravnava v okviru literarne vede kot
ulična poezija (RAP = Rhythm and Poetry« (slov. ritem in poezi
ja) ali »Rhythmically Accentuated Poetry« (slov. ritmično poudar
jena poezija)), nato pa bom na kratko predstavil historični kontekst
v razvoju ulične poezije v Sloveniji. V slovenskem kontekstu se pr
vi zametki ulične poezije kažejo že na začetku 80. let 20. stolet
ja, vendar šele leta 1994 dobimo prva albuma (Včasih smučam hit
(KoširRapTeam) in Leva scena (Ali En)), ki pomenita prelomnico na
področjih glasbene in pesniške umetnosti, saj se s tem slovenska uli
čna poezija uradno šele začne. V času po drugi svetovni vojni je bilo
namreč slovensko javno življenje večkrat podvrženo cenzuri, hkrati
pa je v tem času prihajalo do velikih migracij prebivalcev držav nek
danje Jugoslavije v Slovenijo. Obe dejstvi, ki bosta v prispevku tu
di prikazani, sta pripomogli k uveljavitvi slovenske ulične poezije v
90. letih. Po teoretskem in historičnem delu bo sledil še zadnji, ana
litični, del, kjer bom v okviru konkretnih primerov slovenske ulične
poezije obravnaval nestrpnost uličnih pesnikov. Tema nestrpnos
ti bo nastopila v treh vlogah: negativen odnos do drugačnih, neg
ativen odnos do priseljencev in poziv k strpnosti. Prispevek bo na
ta način zaobjel tematska področja mednarodnega znanstvenega
srečanja.
Slovenian Street Poetry after 1991
and Influence of Intolerance
In this article I will first try to determine why rap as a hybrid struc
ture of music and lyrics should be discussed inside the literary sci