Page 325 - Weiss, Jernej, ur. 2017. Glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti - Musical Migrations: Crossroads of European Musical Diversity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 1
P. 325
področje migracije glasbenih idej

Slika 23: Začetek Fantazije in fuge v g-molu (BWV 542), J. S. Bacha.
Eden od pomembnih proučevalcev Gallusovih del pri nas je glasbe-

nik in knjižničar Ludvik Zepič (1887–1971). V Cerkvenem glasbeniku je leta
1938 objavil članek Sledovi slovenske narodne pesmi v Gallusovih skladbah.

Morda ima prav, ko trdi, da sta si melodija ljudske Šel sem, šel čez gmaj-
nico in tema skladbe Praeparate corda vestra sorodni. Kar bi pomenilo, da
je ta slovenska ljudska pesem že zelo stara. Seveda pa je možno tudi, da gre
za naključje, saj je motiv padajočega tetrakorda pogost.

Slika 24: Ljudska Šel sem, šel, čez gmajnico, ki jo je v Cerkvenem glasbeniku leta 1938 obja-
vil Ludvik Zepič.

Slika 25: Primerjava ljudske pesmi Šel sem, šel, čez gmajnico in Gallusove skladbe Praeparate
corda vestra, kar je objavil Ludvik Zepič v Cerkvenem glasbeniku leta 1938.

Ko omenjam Ludvika Zepiča, lahko primer uporabe stare ideje naj-
dem tudi v njegovi skladbi Sloven'c Slovenca vabi. Štajerska pesem Sdraviza
sa Slovenze je z nekoliko drugačnim napevom objavljena v Ahaclovi zbirki
Koroşhke ino Shtajarske peşme enokoljko popravlene ino na novo sloshene, iz
leta 1938. Ima 9 kitic, za zadnjo je zapisan Slomšek. Zepič je zanesljivo upo-
rabil to pesem za vzorec in jo najbrž priredil.

323
   320   321   322   323   324   325   326   327   328   329   330