Page 320 - Weiss, Jernej, ur. 2017. Glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti - Musical Migrations: Crossroads of European Musical Diversity. Koper/Ljubljana: Založba Univerze na Primorskem in Festival Ljubljana. Studia musicologica Labacensia, 1
P. 320
glasbene migracije: stičišče evropske glasbene raznolikosti

Slika 9: Anton M. Slomšek, Šola vesela lepega petja, Celovec, 1853; napev in pesem Večerni-
ca iz zbirke Matije Ahacla (1779–1845).

Slika 10: Das Liebchen im Grabe, po ustnem izročilu iz Turingije (Thüringen), okrog leta
1850, objavljeno v Deutscher Liederhort (1893–1894), št. 739a.

V Evropi je ideja rastočega heksakorda močno prisotna in stara. Na
njem je grajena tudi slovenska ljudska Čuk se je oženil, prav tako marsi-
kakšna nemška ljudska pesem, najbrž pa tudi še kakšnega evropskega na-
roda.

To teoretično in glasbeno idejo bi lahko uvrstil v duh časa in med splo-
šne glasbene ideje. Tudi tu migracijskega toka melodije najbrž ne bo mo-
goče ugotoviti. Besedila ljudskih pesmi različnih ljudstev so različna, prav
tako vsebina pesmi. Motiv je razširjen v durovi in molovi varianti, ki jo po-
gosto najdemo tudi v umetni glasbi, npr. v znameniti Vltavi (Die Moldau)
Bedřicha Smetane. Podoben motiv je prav tako uporabil že J. S. Bach v Quo-
dlibetu, v 30. variaciji iz Goldbergovih variacij. V njem je sestavil dva tu-
rinška ljudska napeva, kar je objavljeno v znameniti zbirki Deutscher Lie-
derhort (1893–1894) pod številko 1046.

318
   315   316   317   318   319   320   321   322   323   324   325