Page 210 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 210
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

Slika 30: Televizija akcionira, časopis reflektira
Vir: »The Action is on TV, the Reflection is in the Paper«, Front Page at the British Library,
maj-oktober 2006, str. 48, brezplačni promocijski izvod (posnetek: V. Kotnik)
turo, zmanjšali vsebine ali omejili njihov obseg, je pričakovan (Gustafsson
& Weibull 2009: 254–256).

Študija sugerira, da gledanje televizije ne vpliva na upad branosti ali
vsaj ne v tako pomembnem deležu, kakor so mnogi predvidevali. Poleg
političnih, ekonomskih in kulturnih dejavnikov, ki oblikujejo časopisne
tradicije posameznih držav, časopisni industriji vendarle preostane precej
tržnih inštrumentov, s katerimi lahko vpliva na svoj položaj na trgu, to je z
dejavniki, ki so povezani z izdelkom (vsebine), ceno, lokaliteto (distribucija)
in promocijo. Študija tudi zavrača, da bi bila cena časopisov razlog za upad
branosti. Dostop do časopisov je sicer lahko pomemben dejavnik, ostaja
pa odprto vprašanje, ali je ključen. V tistih državah, kjer obstaja izdelana
distribucijska mreža dostavljanja časopisja, je ta dejavnik manj indikativen
kakor morda tam, kjer je distribucija časopisov slabša (Gustafsson &
Weibull 2009: 258–259). Glavni ugotovitvi omenjene analize sta: 1) struktu-

210
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215