Page 211 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 211
časopis in njegovi bralci ...

ra časopisnega branja odseva ekonomske, politične, družbene in kulturne
tradicije posameznih držav ali regij; 2) splošna moč dnevnega tiska je ve-
zana na ekonomske razmere, urbanost okolja, izobrazbeno raven, politične
razmere in zaposlitveno stopnjo oziroma stopnjo brezposelnosti.

Ameriška raziskovalca Hsiang Iris Chyi in Seth C. Lewis sta leta 2009
objavila analizo ameriškega časopisnega trga, pri čemer sta primerjala 68
spletnih časopisov ter njihovih tiskanih edicij. Ker so fokus študije bili lokal-
ni dnevni časopisi, analiza tako ne vključuje najvplivnejših ameriških me-
dijev. Kljub temu študija postreže z nekaterimi zanimivimi ugotovitvami:
– tiskane edicije dosežejo veliko več lokalnih bralcev kakor njihove

spletne različice;
– če tiskani časopisi z lokalnim dometom lahko dosežejo lokalni

monopol, je za njihove spletne edicije to povsem drugačna zgodba
(tu so spletni časopisi z lokalno orientacijo v hudi konkurenci z
nacionalnimi digitalnimi mediji);
– ni bistvene korelacije med spletno penetracijo in tiskano cirkula-
cijo (spletne edicije večjih časopisov nujno ne dosežejo večjih od-
stotkov internetnih uporabnikov na njihovih lokalnih trgih, če se
jih primerja z manjšimi časopisi v njihovih lokalnih okoljih);
– obseg bralcev spletnih časopisov lokalnega značaja ni primerl-
jiv z obsegom bralcev, ki berejo tiskane edicije lokalnega značaja
(to sugerira, da kljub prostemu dostopu do spletnih edicij strani
spletnih lokalnih časopisov dosegajo precej manj bralcev, kakor
so jih njihovi tiskani dvojniki);
– spletne strani lokalnih časopisov niso bile ključen vir informa-
cij za bralce lokalnih spletnih novic (to sugerira, da četudi lokalni
časopisi vzdržujejo svoj monopolni vpliv na porabo tiskanih no-
vic v okviru svojih lokalnih trgov, sta v spletnem okolju njihova
tržna moč in pozicija znatno zmanjšani). (Chyi & Lewis 2009: 38–
41, 44–45)
Veliko je bilo povedanega o krizi ameriških časopisov na začetku 21.
stoletja (Nord 2001, Lauf 2004: 234, Mindich 2005, Alterman 2008, Starr
2009). Opozorila pred popolnim polomom časopisne industrije pogos-
to vključujejo nasvete, da naj časopisi naredijo čimprejšnji in celovitejši
prehod od tiskanega časopisa (news-on-paper) k dejanskemu spletnemu
časopisu, pri čemer tovrstni nasveti računajo na to, da bodo časopisi us-
pešnejši, če bodo vsaj v določenem delu postali bolj spletno orientirani.

211
   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216