Page 98 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 98
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

Slika 15: Specialno programsko orodje za vnos observacijskih podatkov – generalni pogled
Vir: delovna mapa Maje Kavran, sodelujoče pri raziskavi (Sken: V. Kotnik)
renski dnevnik«, v katerega je zapisoval svoja opažanja in občutja na tere-
nu, metodološke pomisleke in druge nedorečenosti v raziskavi.

Pri sestavljanju tipizacijske sheme je bilo veliko pozornosti posvečene
zlasti tipologiji javnih krajev, ki so bili opazovani, prav zarad domneve, da
prostorski kontekst (vrsta kraja) pomembno vpliva na rabo.

Terenska raziskava je opazovanje in beleženje fokusirala na različne
rabe in komunikacijske strategije, od običajnih oz. standardiziranih do ne-
običajnih situacij, vzorcev in ritualov, ki spremljajo rabo mobilnega telefo-
na na javnih krajih. Za dosego tega cilja je raziskava kvalitativno metodo
terenskega opazovanja v kasnejši fazi dopolnila s kvantitativno analizo em-
piričnega materiala. Seveda pa je bil v prvi vrsti cilj nabrati čim več najra-
zličnejših možnih rab ter jih skušati ustrezno klasificirati in analitsko ovre-
dnotiti. Pri terenskem delu so bili sodelavci projekta naprošeni, da zlasti
pozorno spremljajo to, kako raba mobilnega telefona z aktom telefoniranja
ali odgovora na klic določi ali potencialno spremeni potek posamezniko-
vega delovanja in odmik od načrtovanega ali nakazanega itinerarija oz. gi-
banja na javnem mestu. Raziskava se je nadejala izgraditi tipologije ravnanj

98
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103