Page 158 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 158
moj pr ijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in str ategije pouk a klavirja

hkrati pa preprečuje sesedanje zadnjih prstnih sklepov ob prstnih
konicah.
– Vzorce je potrebno najprej igrati počasi, da lahko učenci kineste-
tično zaznavajo in opazujejo ustrezne gibe.
– Vsak vzorec je potrebno večkrat ponoviti brez ustavljanja, da se
vgradi v živčni sistem in postane avtomatiziran.
– Ko učenec obvlada igranje vzorca z vsako roko posebej brez gle-
danja nanju, lahko začne vaditi z obema rokama skupaj.
– Da se izognemo monotonemu ponavljanju, lahko vadenje vzor-
cev predlagamo na različne načine: non-legato, staccato in legato;
ena roka staccato, druga legato; glasno in tiho; crescendo navzgor,
decrescendo navzdol; ena roka glasno, druga tiho; uporaba razno-
likih ritmičnih vzorcev; odtegljaji ...
Prav tako kot neodvisnost prstov pa se učenci učijo tudi neodvisnost
rok. Skladbe, v katerih igrajo z izmenjavanjem rok, učence pripravljajo za
igranje z obema rokama skupaj. Prve skladbe, ki vključujejo skupno igro
obeh rok, naj imajo le kratke odseke, kjer igrata obe roki hkrati. Nadalje pa
naj vključujejo protipostopno in vzporedno gibanje melodije. Vzporedno
gibanje v petprstni poziciji v razdalji oktave je učinkovito, saj je potrebno
različne prste uporabiti istočasno, naloga pa je lažja, ker gre za enake tone
in smer. S tem učenci krepijo koordinacijo.
Primer 30: Vzporedno gibanje v razdalji oktave v skladbi Oh, When
The Saints Go Marching In, ZDA, prir. Jaka Pucihar

156
   153   154   155   156   157   158   159   160   161   162   163