Page 159 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 159
koncepti in veščine učenja klavirja
Nadalje lahko učenci vzporedno gibanje melodije igrajo še v večji raz-
dalji: z desno roko še oktavo višje in z levo dodatno oktavo nižje.
Skladbe s kontrapunktom pa so naslednji zahtevnejši izziv. Učinkovita
priprava je lahko igranje melodije na petih tonih z obema rokama vzpored-
no oziroma v razdalji oktave, nato v obratu, protipostopu in nazadnje ka-
nonu. Na ta način učenec slušno, vizualno, taktilno in tudi teoretično utr-
juje smeri gibanja melodije ter igra kanon, potem ko melodijo že zelo dobro
pozna, sliši in obvladuje igranje z obema rokama.
Primer 31: En možak v vodnjak je padel, Nemčija, prir. Ilonka Pucihar
Vzporedno:
{& 44 non legato œ bœ œœ œœ œ œ œ bœ ˙˙
œ œ-PA DEL,
œœ
1
EN œ œ bœ œ œ- -MO ŽAK V_VO œ œ œ bœ- -SLI ŠALISMO˙ -PLJU˙SKE,
DNJAK JE
? 44 œ5
{& œ œ œ bœ œœœœ œ bœ œ œ ˙ ˙
? œ œ œ bœČE NE BI TJA
-PA DEL, BU - ŠKE.
œ œ œ œ-NO TER BI_Iœ bœ œ œ-NE
MEL ZDAJ ˙ ˙
Obrat:
157
Nadalje lahko učenci vzporedno gibanje melodije igrajo še v večji raz-
dalji: z desno roko še oktavo višje in z levo dodatno oktavo nižje.
Skladbe s kontrapunktom pa so naslednji zahtevnejši izziv. Učinkovita
priprava je lahko igranje melodije na petih tonih z obema rokama vzpored-
no oziroma v razdalji oktave, nato v obratu, protipostopu in nazadnje ka-
nonu. Na ta način učenec slušno, vizualno, taktilno in tudi teoretično utr-
juje smeri gibanja melodije ter igra kanon, potem ko melodijo že zelo dobro
pozna, sliši in obvladuje igranje z obema rokama.
Primer 31: En možak v vodnjak je padel, Nemčija, prir. Ilonka Pucihar
Vzporedno:
{& 44 non legato œ bœ œœ œœ œ œ œ bœ ˙˙
œ œ-PA DEL,
œœ
1
EN œ œ bœ œ œ- -MO ŽAK V_VO œ œ œ bœ- -SLI ŠALISMO˙ -PLJU˙SKE,
DNJAK JE
? 44 œ5
{& œ œ œ bœ œœœœ œ bœ œ œ ˙ ˙
? œ œ œ bœČE NE BI TJA
-PA DEL, BU - ŠKE.
œ œ œ œ-NO TER BI_Iœ bœ œ œ-NE
MEL ZDAJ ˙ ˙
Obrat:
157