Page 157 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 157
koncepti in veščine učenja klavirja
B)
&D¢°. ™™R43. 1 2 3 œœœ ˙™ 2 ˙™
˙™
œ œ œ ˙™ œ œ œ œ œ œ ˙™
4
L. R. 5 4 3
ü
3 2 ˙™ ™™ † 1
& œ œ œ œ œ œ ˙™ œ œ œ œ œ œ ˙™ ˙™
3 4 5
C)
&D°¢. ™™R43. 1 2 3 4 ˙™ ˙™ 2 ˙™ ™™ ü 1
†
œ œ œ œœœ œ œ œ œ œ œ ˙™ ˙™
L. R. 5 4 3 2 4 5
D)
&D°¢. ™™R44. 1 2 3 4 5 1 3 5 55 3 1
œ œ œ œ œœœœ ˙ ˙ w œœœœ œœœœ ˙ ˙ w
L. R. 5 4 3 2 1 5 3 1 11 3 5
E)
D. R.
& 43
3 5 4 œ œ œ œ œ œ ˙™ 2 œœœ
œ œ œ œœœ
L. R. 3 1 2 4
&œ œ œ 1
˙™ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙™
5
Te vaje učenci igrajo non legato, legato, staccato, lahko tudi z odteglja-
ji. Naučijo se jih po posluhu in jih nato transponirajo.
Dobre navade igranja petprstnih vzorcev (Jacobson, 2006; Roskell,
2020):
– Prsti, ki ne igrajo, počivajo na tipkah; izjema sta četrti in peti prst,
ki sta povezana z isto tetivo in ni potrebno, da je eden nepremi-
čen, ko igra drugi, temveč si »pomagata«.
– Prsti igrajo iz »mostu«, torej sklepov med prstnimi in dlanskimi
kostmi, navzdol.
– Drugi prstni sklepi, sredinski (med proksimalnimi in srednjimi
prstnicami), so mehki.
– Tipka dvigne prst ob sprostitvi.
– Zapestje je mirno, prožno in dolgo v ravnini tipk ter se koordini-
rano giba za prsti za ohranjanje linije.
– Mehek gib roke naprej proti pokrovu klavirja, ko igrata 4. in 5.
prst, jima omogoči večjo moč in tonsko ter ritmično kontrolo,
155
B)
&D¢°. ™™R43. 1 2 3 œœœ ˙™ 2 ˙™
˙™
œ œ œ ˙™ œ œ œ œ œ œ ˙™
4
L. R. 5 4 3
ü
3 2 ˙™ ™™ † 1
& œ œ œ œ œ œ ˙™ œ œ œ œ œ œ ˙™ ˙™
3 4 5
C)
&D°¢. ™™R43. 1 2 3 4 ˙™ ˙™ 2 ˙™ ™™ ü 1
†
œ œ œ œœœ œ œ œ œ œ œ ˙™ ˙™
L. R. 5 4 3 2 4 5
D)
&D°¢. ™™R44. 1 2 3 4 5 1 3 5 55 3 1
œ œ œ œ œœœœ ˙ ˙ w œœœœ œœœœ ˙ ˙ w
L. R. 5 4 3 2 1 5 3 1 11 3 5
E)
D. R.
& 43
3 5 4 œ œ œ œ œ œ ˙™ 2 œœœ
œ œ œ œœœ
L. R. 3 1 2 4
&œ œ œ 1
˙™ œ œ œ œ œ œ œ œ œ ˙™
5
Te vaje učenci igrajo non legato, legato, staccato, lahko tudi z odteglja-
ji. Naučijo se jih po posluhu in jih nato transponirajo.
Dobre navade igranja petprstnih vzorcev (Jacobson, 2006; Roskell,
2020):
– Prsti, ki ne igrajo, počivajo na tipkah; izjema sta četrti in peti prst,
ki sta povezana z isto tetivo in ni potrebno, da je eden nepremi-
čen, ko igra drugi, temveč si »pomagata«.
– Prsti igrajo iz »mostu«, torej sklepov med prstnimi in dlanskimi
kostmi, navzdol.
– Drugi prstni sklepi, sredinski (med proksimalnimi in srednjimi
prstnicami), so mehki.
– Tipka dvigne prst ob sprostitvi.
– Zapestje je mirno, prožno in dolgo v ravnini tipk ter se koordini-
rano giba za prsti za ohranjanje linije.
– Mehek gib roke naprej proti pokrovu klavirja, ko igrata 4. in 5.
prst, jima omogoči večjo moč in tonsko ter ritmično kontrolo,
155