Page 23 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 23
Uvod
V splošno uveljavljenem, zgodovinsko pogojenem pristopu individualnega
učenja in poučevanja klavirja učitelj podaja svoje ideje skozi bolj ali manj
natančne odgovore in smernice, po katerih naj učenec skladbe izvaja in
vadi, učne ure pa vsebujejo predvsem učenje novih skladb, tehnično delo,
interpretacijo in priprave na nastop. Tak pristop je osredotočen na učitelja
(Harris, 2014; Mackworth-Young, 1990; Montandon, 1998). Izkušnje kaže-
jo, da žal pogosto ustvarja učence, ki so preveč odvisni od učitelja in kljub
mnogim letom tudi vrhunskega akademskega izobraževanja težje samos-
tojno nadaljujejo pot profesionalnega glasbenika (Daniel, 2001). Sodobnejše
didaktične smernice nagovarjajo k pristopu osredotočenem na učenca. Tak
pristop, razen že omenjenih področij, predvideva vključevanje v pouk tudi
področja glasbenega ustvarjanja, transpozicije, igranja po posluhu, branja
a prima vista in drugih, ki omogočajo širši, samostojnejši in odgovornej-
ši glasbeni razvoj učenca. Tako je osrednji namen znanstvene monografije
raziskati raznovrstne strategije za spodbujanje usvajanja številnih glasbe-
no-pianističnih konceptov in veščin skozi širše zastavljena področja učenja
ter poučevanja klavirja.
Zastavili smo si tri splošna, a hkrati temeljna vprašanja klavirske
didaktike:
– Kako poučujemo?
– Kaj poučujemo?
– Koga poučujemo?
21
V splošno uveljavljenem, zgodovinsko pogojenem pristopu individualnega
učenja in poučevanja klavirja učitelj podaja svoje ideje skozi bolj ali manj
natančne odgovore in smernice, po katerih naj učenec skladbe izvaja in
vadi, učne ure pa vsebujejo predvsem učenje novih skladb, tehnično delo,
interpretacijo in priprave na nastop. Tak pristop je osredotočen na učitelja
(Harris, 2014; Mackworth-Young, 1990; Montandon, 1998). Izkušnje kaže-
jo, da žal pogosto ustvarja učence, ki so preveč odvisni od učitelja in kljub
mnogim letom tudi vrhunskega akademskega izobraževanja težje samos-
tojno nadaljujejo pot profesionalnega glasbenika (Daniel, 2001). Sodobnejše
didaktične smernice nagovarjajo k pristopu osredotočenem na učenca. Tak
pristop, razen že omenjenih področij, predvideva vključevanje v pouk tudi
področja glasbenega ustvarjanja, transpozicije, igranja po posluhu, branja
a prima vista in drugih, ki omogočajo širši, samostojnejši in odgovornej-
ši glasbeni razvoj učenca. Tako je osrednji namen znanstvene monografije
raziskati raznovrstne strategije za spodbujanje usvajanja številnih glasbe-
no-pianističnih konceptov in veščin skozi širše zastavljena področja učenja
ter poučevanja klavirja.
Zastavili smo si tri splošna, a hkrati temeljna vprašanja klavirske
didaktike:
– Kako poučujemo?
– Kaj poučujemo?
– Koga poučujemo?
21