Page 25 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 25
uvod
klavirja. Osnovna znanja fiziologije so za učitelja klavirja zato nujna, da
lahko spodbuja ustrezen tehnično-muzikalni razvoj.
V sklop poglavja o ustvarjalnih veščinah je vključena raziskava sta-
lišč učiteljev o vključevanju improvizacije v pouk klavirja, ki je pokaza-
la, da se improvizaciji posveča malo pozornosti in da se jo vključuje le
redko in nesistematično, kljub temu da ji učitelji pripisujejo pomembno
vlogo za številne dejavnike glasbenega udejstvovanja in glasbenega razvo-
ja učencev. Prav tako je razvidno, da se nekaterim pomembnim področjem
klavirskega pouka, kot so ob improvizaciji tudi kompozicija, transpozicija,
branje a prima vista, igranje po posluhu, gibanje celega telesa, ne posveča
veliko pozornosti. V skladu z namenom spodbujanja vključevanja tudi teh
drugih, pogosto zapostavljenih področij, so vključene tako teoretične raz-
lage kot konkretne praktične strategije, vaje, predlogi in primeri za razno-
vrstne glasbeno-pianistične koncepte ter veščine.
Zagotovo niso zajeti vsi koncepti in veščine, saj so glasbena kom-
pleksnost in z njo veščine izvajanja neskončno veličastnejše od poskusov
strukturiranih didaktičnih obravnav ter zahtevajo nenehno odkrivanje,
raziskovanje, preizkušanje in posvečanje. Kljub temu pa so obravnavana
poglavja dovolj širok temelj, da se lahko spodbudi in podpira poučevanje
klavirja skozi sodoben, večplasten pristop, ki omogoča učenčev vsestranski
glasbeno-pianistični razvoj.
Zadnje, šesto poglavje je namenjeno razvojnim značilnostim in neka-
terim posebnostim učencev klavirja v povezavi z glasbenim razvojem z na-
menom, da se bodo tudi s tega vidika koncepti in veščine, vključno s poda-
nimi strategijami poučevanja, uspešno implementirali.
Upam, da bo monografija obogatila klavirsko didaktično prakso v
našem prostoru, opremila mlade učitelje klavirja s temelji za poučevanje,
kakšno svežo idejo ali zamisel prispevala tudi izkušenejšim in spodbudila
nadaljnja, zelo potrebna raziskovanja na področju didaktike klavirske igre.
23
klavirja. Osnovna znanja fiziologije so za učitelja klavirja zato nujna, da
lahko spodbuja ustrezen tehnično-muzikalni razvoj.
V sklop poglavja o ustvarjalnih veščinah je vključena raziskava sta-
lišč učiteljev o vključevanju improvizacije v pouk klavirja, ki je pokaza-
la, da se improvizaciji posveča malo pozornosti in da se jo vključuje le
redko in nesistematično, kljub temu da ji učitelji pripisujejo pomembno
vlogo za številne dejavnike glasbenega udejstvovanja in glasbenega razvo-
ja učencev. Prav tako je razvidno, da se nekaterim pomembnim področjem
klavirskega pouka, kot so ob improvizaciji tudi kompozicija, transpozicija,
branje a prima vista, igranje po posluhu, gibanje celega telesa, ne posveča
veliko pozornosti. V skladu z namenom spodbujanja vključevanja tudi teh
drugih, pogosto zapostavljenih področij, so vključene tako teoretične raz-
lage kot konkretne praktične strategije, vaje, predlogi in primeri za razno-
vrstne glasbeno-pianistične koncepte ter veščine.
Zagotovo niso zajeti vsi koncepti in veščine, saj so glasbena kom-
pleksnost in z njo veščine izvajanja neskončno veličastnejše od poskusov
strukturiranih didaktičnih obravnav ter zahtevajo nenehno odkrivanje,
raziskovanje, preizkušanje in posvečanje. Kljub temu pa so obravnavana
poglavja dovolj širok temelj, da se lahko spodbudi in podpira poučevanje
klavirja skozi sodoben, večplasten pristop, ki omogoča učenčev vsestranski
glasbeno-pianistični razvoj.
Zadnje, šesto poglavje je namenjeno razvojnim značilnostim in neka-
terim posebnostim učencev klavirja v povezavi z glasbenim razvojem z na-
menom, da se bodo tudi s tega vidika koncepti in veščine, vključno s poda-
nimi strategijami poučevanja, uspešno implementirali.
Upam, da bo monografija obogatila klavirsko didaktično prakso v
našem prostoru, opremila mlade učitelje klavirja s temelji za poučevanje,
kakšno svežo idejo ali zamisel prispevala tudi izkušenejšim in spodbudila
nadaljnja, zelo potrebna raziskovanja na področju didaktike klavirske igre.
23