Page 27 - Pucihar, Ilonka. 2023. Moj prijatelj klavir za učitelje: koncepti, veščine in strategije pouka klavirja. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 27
Učitelj klavirja

Še tako dobre in premišljene strategije poučevanja ne morejo kvalitetno
doseči učenca in mu omogočiti širokega, celovitega glasbeno-pianistične-
ga razvoja, če učitelj klavirja poleg strokovnih, didaktičnih in izvajalskih
znanj in veščin ne poseduje tudi pomembnih osebnostnih ter odnosnih
kompetenc. Mnogi vrhunski glasbeni pedagogi, kot so Dalcroze, Willems,
Gordon, Suzuki, Kodaly, poudarjajo pomen glasbenega izobraževanja za
razvoj otrokove celotne osebnosti, ne le za glasbeni razvoj, in ob tem pou-
darjajo vlogo učitelja. Le-ta naj bi ustvarjal okolje, ki podpira in spodbuja
učenčevo samozaupanje ter ljubezen do glasbe. Willems (1981) celotno knji-
go posveti človeški vrednosti glasbenega izobraževanja in pravi, da le izre-
den glasbeni učitelj, ki je hkrati tudi filozof, psiholog in učenjak, lahko zaja-
me vso kompleksnost v podajanju glasbene umetnosti, ki služi človeškemu
bitju v celoti in v povezavi z zakoni življenja.

Drugo poglavje se tako nanaša na učitelja klavirja, na njegove osebno-
stne, čustvene in strokovne kompetence ter načrtovanje poučevanja.

2.1 Veščine učitelja

Učitelj klavirja v slovenskih javnih glasbenih šolah z učencem preživi nekaj
let, večinoma trideset minut dvakrat tedensko. Posebej nadarjenim učen-
cem in učencem na višji stopnji se ob izpolnjevanju določenih pogojev lahko
dodeli še dodatnih trideset minut pouka tedensko. Šest let trajajoče osnov-
no glasbeno šolanje lahko učenec iz različnih razlogov zapusti predhodno

25
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32