Page 221 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 221
Quality of Life of Families of Early Aged Children with Disabilities

Park, J., L. Hoffman, J. Marquis, A. P. Turnbull, D. Poston, H. Mannan, and L. L.
Nelson. 2003. ‘Toward Assessing Family Outcomes of Service Delivery: Val-
idation of a Family Quality of Life Survey.’ Journal of Intellectual Disability
Research 47 (4–5): 367–384.

Poston, D., A. Turnbull, P. Jiyeon, M. Hasheem, M. Janet, and W. Mian. 2003. ‘Fam-
ily Quality of Life: A Qualitative Inquiry.’ Mental Retardation 41 (5): 313–328.

Price, B. J., K. Y. Mayfield, A. C. McFadden, and G. E. Marsh. 2000. ‘Collaborative
Teaching: Special Education for Inclusive Classrooms.’ Kansas City, MO: Par-
rot Publishing.

Rajić, M., and I. Mihić. 2015. ‘Socio emocionalna posvećenost roditelja dece sa
smetnjama u razvoju:razlike između majki i očeva.’ Godišnjak Filozofskog
fakulteta u Novom Sadu 40 (2): 137–153.

Rentinck, I., M. Ketelaar, M. Jongmans, E. Lindeman, and J. W. Gorter. 2009.
‘Parental Reactions Following the Diagnosis of Cerebralpalsy in Their
Young Child.’ Journal of Pediatric Psychology 34 (6): 671–676.

Ristić-Stojiljković, R. 2016. ‘Dečji doživljaj roditeljskog sukoba i emotivna sig-
urnost deteta.’ Zbornik radova Učiteljskog fakulteta Užice 19 (18): 87–100.

Smith-Bird, E., and A. P. Turnbull. 2005. ‘Linking Positive Behavior Support to
Family Quality-of-Life Outcomes.’ Journal of Positive Behavior Interventions
7 (3): 174–180.

Škrbić, R., V. Milankov, M. Veselinović, and A. Todorović. 2011. ‘Uticaj oštećenja
sluha na kvalitet života adolescenata.’ Medicinski pregled 66 (1–2): 32–39.

Van Ijzendoorn, M. H., A. H. Rutgers, M. J. Bakermans-Kranenburg, S. H. Swinkels,
E. Van Daalen, C. Dietz, F. B. A. Naber, J. K. Buitelaar, and H. Van Engeland.
2007. ‘Parental Sensitivity and Attachment in Children with Autism Spec-
trum Disorder: Comparison with Children with Mental Retardation, with
Language Delays, and with Typical Development.’ Child Development 78
(2): 597–608.

Waters, E., E. Maher, L. Salmon, D. Reddihough, and R. Boyd. 2005. ‘Develop-
ment of a Condition-Specific Measure of Quality of Life for Children with
Cerebral Palsy: Empirical Thematic Data Reported by Parents and Children.’
Child: Care, Health and Development 31 (2): 127–135.

Kakovost življenja otrok s posebnimi potrebami v obdobju
zgodnjega otroštva
Družina predstavlja primarno družbeno skupnost, ki usmerja in spodbuja ra-
zvoj otroka, oblikuje otrokovo osebnost, usmerja njegovo udeležbo v družbi,
njeno delovanje pa pomembno vpliva na kakovost življenja vseh njenih čla-
nov. Izhajajoč iz dejstva, da je vzgoja otroka z motnjami v razvoju resen izziv za
starše, zahteva večjo vključenost in večjo skrb za otroke, je bil cilj te raziskave
ugotoviti, v kolikšni meri prisotnost otrok s posebnimi potrebami vpliva na ka-
kovost življenja družine. Kot napovedovalec kakovosti družinskega življenja je

221
   216   217   218   219   220   221   222   223   224   225   226