Page 243 - Čotar Konrad Sonja, Borota Bogdana, Rutar Sonja, Drljić Karmen, Jelovčan Giuliana. Ur. 2022. Vzgoja in izobraževanje predšolskih otrok prvega starostnega obdobja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 243
Sensory Integration as the Path for Nurturing Toddlers’ Wellbeing

Sylvester, R. 2000. A Biological Brain in a Cultural Classroom: Enhancing Cogni-
tive and Social Development through Collaborative Classroom Management.
Thousand Oaks, CA: Corwin.

Tatalović Vorkapić, S., N. Vlah, and L. Vujičić. 2012. ‘Osnaživanje uloge budućih
odgajatelja u očuvanju mentalnog zdravlja predškolske djece: promjene
studijskog programa.’ Život i škola 28 (2): 130–144.

Senzorna integracija kot pot k zvečanju dobrobiti otrok
prve starostne skupine
Senzorični razvoj, dejavnosti in spodbude so več kot pomembni za optimalni
razvoj otrok predšolske dobe. Realizacija senzorične integracije je ena od
osnovnih nevrobioloških dejavnosti predšolskih otrok, ki je v sodobni znanosti
ter praksi temelj za učenje ter danes predstavlja zelo pomembno in aktualno
področje raziskav. Pri tem je vloga vzgojiteljev in uporaba različnih senzoričnih
materialov in pripomočkov izredno pomembna zunanja spodbuda za otro-
kove dosežke. Glede na zelo majhno število raziskav na tem področju, zlasti z
vidika dela vzgojiteljev v rednih otroških skupinah otrok, je cilj te študije pre-
veriti uporabne senzorične dejavnosti in spodbude za delo z otroki v zgodnji
mladosti. Na podlagi tega cilja je narejena primerjava skupin otrok zgodnjega
otroštva, v katerih so navedene spodbude prisotne, in tistih, v katerih niso, v
namen določitev prednosti razvoja otrok. Eksperimentalna skupina je sesta-
vljala sedemnajst otrok in nadzorna trinajst, starih od enega do dveh let. Na
splošno je bilo potrjeno, da obstajajo znatne razlike med kontrolno in ekspe-
rimentalno skupino ravno zaradi uporabe senzoričnih materialov in naprav v
eksperimentalni skupini. Ker razlike niso prisotne v vseh pregledamih elemen-
tih senzoričnega razvoja, je razprava temeljila na zagotavljanju osnovnih po-
gojev v vrtcu, da bi spodbudila razvoj senzorične integracije otrok zgodnjega
otroštva.
Ključne besede: otroci zgodnjega otroštva, dobro počutje, čutno povezovanje,
senzorične dejavnosti in spodbude

243
   238   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248