Page 227 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 227
Prostočasna uporaba računalnika osemletnikov
Preglednica 1 Število (f ) in odstotek (f ) anketiranih učencev glede na spol
Spol Število (f ) Delež (f )
Moški
Ženski
Skupaj
smo želeli izvedeti, ali imajo doma računalnik in tablični računalnik, povpra-
šali smo jih po času, ki ga dnevno preživijo pred računalnikom (stacionarnim,
prenosnim ali tabličnim), ter kaj najraje počnejo na računalniku. Cilj pričujo-
čega dela raziskave je razumevanje uporabe tehnologije pri učencih prvega
vzgojno-izobraževalnega obdobja¹ in v skladu s tem prilagoditev pouka ter
poučevanja potrebam učencev današnjega časa.
Obdelava podatkov
Za obdelavo kvantitativnih podatkov je bil uporabljen program SPSS 22 (Sta-
tistic Package for Social Science). Uporabljeni so bili naslednji statistični po-
stopki: osnovna deskriptivna statistika, s katero smo opisali vzorec, imetje ra-
čunalnika in tabličnega računalnika doma ter čas, ki ga učenci preživijo za ra-
čunalnikom, ter χ2-preizkus za preverjanje razlik med spoloma glede na čas,
preživet za računalnikom.
Vzorec
V raziskavi je sodelovalo 259 učencev, ki so v šolskem letu 2014/2015 obisko-
vali 3. razred osnovne šole in so v koledarskem letu dopolnili 8 let. Od tega je
bilo 142 dečkov (55 ) in 117 (45 ) deklic, kot je prikazano v preglednici 1.
Rezultati in razprava
Učenci so na vprašanje, ali imajo doma vprašalnik, večinoma odgovorili pritr-
dilno, kot je prikazano v preglednici 2, in sicer ima 97 gospodinjstev doma
vsaj en računalnik, v 3 gospodinjstev pa nimajo računalnika. Podobno si-
tuacijo je pokazala tudi raziskava TIMSS 2011 (Japelj Pavešić, Svetlik in Kozina
2012), in sicer, da ima 99 slovenskih osmošolcev doma računalnik in le do-
ber odstotek le-teh nima dostopa do interneta. Slovenija se z dostopnostjo
računalnika in svetovnega spleta uvršča v sam vrh med sodelujočimi drža-
vami TIMSS-a. V Sloveniji se tako kot v drugih državah uporaba računalnikov
med učenci seli iz šole na dom. Uporaba in usvajanje IKT-znanj v osnovni šoli
¹ Zelo malo raziskav o uporabi tehnologije je narejenih za populacijo otrok, mlajših od 8 let. V
Sloveniji se obravnava predvsem najstniško populacijo.
227
Preglednica 1 Število (f ) in odstotek (f ) anketiranih učencev glede na spol
Spol Število (f ) Delež (f )
Moški
Ženski
Skupaj
smo želeli izvedeti, ali imajo doma računalnik in tablični računalnik, povpra-
šali smo jih po času, ki ga dnevno preživijo pred računalnikom (stacionarnim,
prenosnim ali tabličnim), ter kaj najraje počnejo na računalniku. Cilj pričujo-
čega dela raziskave je razumevanje uporabe tehnologije pri učencih prvega
vzgojno-izobraževalnega obdobja¹ in v skladu s tem prilagoditev pouka ter
poučevanja potrebam učencev današnjega časa.
Obdelava podatkov
Za obdelavo kvantitativnih podatkov je bil uporabljen program SPSS 22 (Sta-
tistic Package for Social Science). Uporabljeni so bili naslednji statistični po-
stopki: osnovna deskriptivna statistika, s katero smo opisali vzorec, imetje ra-
čunalnika in tabličnega računalnika doma ter čas, ki ga učenci preživijo za ra-
čunalnikom, ter χ2-preizkus za preverjanje razlik med spoloma glede na čas,
preživet za računalnikom.
Vzorec
V raziskavi je sodelovalo 259 učencev, ki so v šolskem letu 2014/2015 obisko-
vali 3. razred osnovne šole in so v koledarskem letu dopolnili 8 let. Od tega je
bilo 142 dečkov (55 ) in 117 (45 ) deklic, kot je prikazano v preglednici 1.
Rezultati in razprava
Učenci so na vprašanje, ali imajo doma vprašalnik, večinoma odgovorili pritr-
dilno, kot je prikazano v preglednici 2, in sicer ima 97 gospodinjstev doma
vsaj en računalnik, v 3 gospodinjstev pa nimajo računalnika. Podobno si-
tuacijo je pokazala tudi raziskava TIMSS 2011 (Japelj Pavešić, Svetlik in Kozina
2012), in sicer, da ima 99 slovenskih osmošolcev doma računalnik in le do-
ber odstotek le-teh nima dostopa do interneta. Slovenija se z dostopnostjo
računalnika in svetovnega spleta uvršča v sam vrh med sodelujočimi drža-
vami TIMSS-a. V Sloveniji se tako kot v drugih državah uporaba računalnikov
med učenci seli iz šole na dom. Uporaba in usvajanje IKT-znanj v osnovni šoli
¹ Zelo malo raziskav o uporabi tehnologije je narejenih za populacijo otrok, mlajših od 8 let. V
Sloveniji se obravnava predvsem najstniško populacijo.
227