Page 230 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 230
ina Volk, Marac Cotič in Andreja Istenič Starčič
Preglednica 4 Čas, ki ga učenci porabijo za računalnikom, glede na spol
Spol Čas (minut) Skupaj
*
Moški f
Ženski f
f
f
, ,
Opombe * Ali več.
Aktivnosti osemletnikov na računalniku
Učenci, udeleženi pri raziskavi, so zapisali, katera je njihova najljubša dejav-
nost na računalniku. Ob tem ni bilo pomembno, ali do te dejavnosti dosto-
pajo preko interneta ali samo preko računalnika. Polovica vseh sodelujočih
učencev je odgovorila, da na računalniku najraje igra računalniške igre (slika
2), med katerimi so največkrat omenili naslednje igre: Minecraft, Fifa in druge
športne igre, vojaške igre, dirke z avtomobili, hranjenje ljubljenčkov, preo-
blačenje modelov ipd. Slovenski učenci se ne razlikujejo veliko od npr. nji-
hovih finskih vrstnikov, ki redno uporabljajo internet, saj so ti v 70 kot naj-
ljubšo dejavnost izbrali igranje računalniških iger (Suoninen 2011 v Holloway,
Green in Livingstone 2013). 17 vprašanih učencev je izpostavilo, da jim je
najljubša aktivnost učenje preko računalnika; veliko učencev je navedlo, da
se preko različnih spletnih iger uči matematiko – največkrat je bilo izposta-
vljeno utrjevanje poštevanke, kar je logično, saj poštevanka zavzema velik del
matematičnih vsebin tretjega razreda in zahteva veliko utrjevanja. Za gleda-
nje različnih videoposnetkov na portalu YouTube, kot so npr. risanke, filmi,
»smešni posnetki« . . . , se je odločilo 15 učencev. V Angliji zaznavajo velik
porast ogledov vsebin na strani YouTube, in sicer pri vseh starostnih stopnjah
uporabnikov. Otroci, mlajši od 8 let, gledajo predvsem risanke, animacije in
poslušajo otroške pesmi, medtem ko starejši od 8 let gledajo filme, smešne
posnetke, izzive ali poslušajo glasbo (Ofcom 2017), iščejo informacije, pišejo
domače naloge ali obiščejo socialna omrežja (Holloway, Green in Livingstone
2013). Prav slednje pa na naše presenečenje pri našem vzorcu učencev ni bilo
izpostavljeno niti enkrat. Očitno tovrstna aktivnost še ni tako priljubljena v
primerjavi z ostalimi navedenimi ali pa so nekateri učenci odgovarjali v kon-
tekstu pričakovanj odraslih, saj naj pri tej starosti še ne bi uporabljali socialnih
omrežij (spodnja starostna meja za prijavo profila na Facebooku je 13 let). 6
učencev je zapisalo, da preko računalnika najraje posluša glasbo, 5 učen-
cev najraje ustvarja v programu Slikar, 2 učencev pa s pomočjo računalnika
najraje išče različne informacije (na internetu).
230
Preglednica 4 Čas, ki ga učenci porabijo za računalnikom, glede na spol
Spol Čas (minut) Skupaj
*
Moški f
Ženski f
f
f
, ,
Opombe * Ali več.
Aktivnosti osemletnikov na računalniku
Učenci, udeleženi pri raziskavi, so zapisali, katera je njihova najljubša dejav-
nost na računalniku. Ob tem ni bilo pomembno, ali do te dejavnosti dosto-
pajo preko interneta ali samo preko računalnika. Polovica vseh sodelujočih
učencev je odgovorila, da na računalniku najraje igra računalniške igre (slika
2), med katerimi so največkrat omenili naslednje igre: Minecraft, Fifa in druge
športne igre, vojaške igre, dirke z avtomobili, hranjenje ljubljenčkov, preo-
blačenje modelov ipd. Slovenski učenci se ne razlikujejo veliko od npr. nji-
hovih finskih vrstnikov, ki redno uporabljajo internet, saj so ti v 70 kot naj-
ljubšo dejavnost izbrali igranje računalniških iger (Suoninen 2011 v Holloway,
Green in Livingstone 2013). 17 vprašanih učencev je izpostavilo, da jim je
najljubša aktivnost učenje preko računalnika; veliko učencev je navedlo, da
se preko različnih spletnih iger uči matematiko – največkrat je bilo izposta-
vljeno utrjevanje poštevanke, kar je logično, saj poštevanka zavzema velik del
matematičnih vsebin tretjega razreda in zahteva veliko utrjevanja. Za gleda-
nje različnih videoposnetkov na portalu YouTube, kot so npr. risanke, filmi,
»smešni posnetki« . . . , se je odločilo 15 učencev. V Angliji zaznavajo velik
porast ogledov vsebin na strani YouTube, in sicer pri vseh starostnih stopnjah
uporabnikov. Otroci, mlajši od 8 let, gledajo predvsem risanke, animacije in
poslušajo otroške pesmi, medtem ko starejši od 8 let gledajo filme, smešne
posnetke, izzive ali poslušajo glasbo (Ofcom 2017), iščejo informacije, pišejo
domače naloge ali obiščejo socialna omrežja (Holloway, Green in Livingstone
2013). Prav slednje pa na naše presenečenje pri našem vzorcu učencev ni bilo
izpostavljeno niti enkrat. Očitno tovrstna aktivnost še ni tako priljubljena v
primerjavi z ostalimi navedenimi ali pa so nekateri učenci odgovarjali v kon-
tekstu pričakovanj odraslih, saj naj pri tej starosti še ne bi uporabljali socialnih
omrežij (spodnja starostna meja za prijavo profila na Facebooku je 13 let). 6
učencev je zapisalo, da preko računalnika najraje posluša glasbo, 5 učen-
cev najraje ustvarja v programu Slikar, 2 učencev pa s pomočjo računalnika
najraje išče različne informacije (na internetu).
230