Page 9 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 9
Oblikovanje inovativnih učnih okolij
Tina Štemberger
Univerza na Primorskem
tina.stemberger@pef.upr.si
Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem
sonja.cotarkonrad@pef.upr.si
Sonja Rutar
Univerza na Primorskem
sonja.rutar@pef.upr.si
Amalija Žakelj
Univerza na Primorskem
amalija.zakelj@pef.upr.si
Oblikovanje inovativnih učnih okolij pomeni odgovor vzgojno-izobraževal-
nega sistema na zahteve sodobne družbe, ki z vedno večjo kompleksnostjo
ob hitrih ekonomskih in socialnih spremembah pomenijo za šolo gotovo
nov izziv. Spremembe danes namreč zahtevajo oblikovanje kakovostnega
učnega okolja, v katerem bo učenec lahko razvil spretnosti 21. stoletja, kot
so ustvarjalnost in inovativnost, kritično mišljenje in reševanje problemov,
zmožnost učinkovitega komuniciranja ter spretnosti medsebojnega sodelo-
vanja. Inovativno učno okolje tako more nastati zgolj ob prepletanju odgo-
vorne ustvarjalnosti učitelja in ob slišanju ter upoštevanju iniciativ učenca, ko
ima učenec prostor in čas za iskanje odgovorov na vprašanja »kako«, »s čim«
ter predvsem »zakaj«. V času visokega tehnološkega in medijskega razvoja,
mora šola zagotavljati učencem dostop do informacij, jim omogočiti rabo IKT
orodij pri sporočanju ter učenju ter priložnosti za ustvarjalno sooblikovanje
IKT vsebin. Kot je bila kakovost učenja in poučevanja vedno pogojena z uči-
teljevim ravnanjem v sozvočju z učenci in njihovimi učnimi potrebami, je to
pomembno tudi danes, ko se v pouk vključujejo IKT orodja. Dejstvo je, da
inovativne oblike pedagoške uporabe IKT orodij lahko zgolj ob ustrezni in
sistematično vodeni rabi IKT digitalno visoko kompetentnega učitelja spod-
bujajo večjo fleksibilnost, individualizacijo ter personalizacijo učenja in po-
učevanja. Osmišljenost rabe IKT orodij je v tem kontekstu mogoče doseči le
ob upoštevanju kompleksnosti dimenzij in dejavnikov, ki vplivajo na učinko-
vito didaktično rabo IKT v izobraževanju. Pri tem gre za medsebojno poveza-
nost organizacije vzgojno-izobraževalnega procesa, dobrih praks v procesu
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.9-11
Tina Štemberger
Univerza na Primorskem
tina.stemberger@pef.upr.si
Sonja Čotar Konrad
Univerza na Primorskem
sonja.cotarkonrad@pef.upr.si
Sonja Rutar
Univerza na Primorskem
sonja.rutar@pef.upr.si
Amalija Žakelj
Univerza na Primorskem
amalija.zakelj@pef.upr.si
Oblikovanje inovativnih učnih okolij pomeni odgovor vzgojno-izobraževal-
nega sistema na zahteve sodobne družbe, ki z vedno večjo kompleksnostjo
ob hitrih ekonomskih in socialnih spremembah pomenijo za šolo gotovo
nov izziv. Spremembe danes namreč zahtevajo oblikovanje kakovostnega
učnega okolja, v katerem bo učenec lahko razvil spretnosti 21. stoletja, kot
so ustvarjalnost in inovativnost, kritično mišljenje in reševanje problemov,
zmožnost učinkovitega komuniciranja ter spretnosti medsebojnega sodelo-
vanja. Inovativno učno okolje tako more nastati zgolj ob prepletanju odgo-
vorne ustvarjalnosti učitelja in ob slišanju ter upoštevanju iniciativ učenca, ko
ima učenec prostor in čas za iskanje odgovorov na vprašanja »kako«, »s čim«
ter predvsem »zakaj«. V času visokega tehnološkega in medijskega razvoja,
mora šola zagotavljati učencem dostop do informacij, jim omogočiti rabo IKT
orodij pri sporočanju ter učenju ter priložnosti za ustvarjalno sooblikovanje
IKT vsebin. Kot je bila kakovost učenja in poučevanja vedno pogojena z uči-
teljevim ravnanjem v sozvočju z učenci in njihovimi učnimi potrebami, je to
pomembno tudi danes, ko se v pouk vključujejo IKT orodja. Dejstvo je, da
inovativne oblike pedagoške uporabe IKT orodij lahko zgolj ob ustrezni in
sistematično vodeni rabi IKT digitalno visoko kompetentnega učitelja spod-
bujajo večjo fleksibilnost, individualizacijo ter personalizacijo učenja in po-
učevanja. Osmišljenost rabe IKT orodij je v tem kontekstu mogoče doseči le
ob upoštevanju kompleksnosti dimenzij in dejavnikov, ki vplivajo na učinko-
vito didaktično rabo IKT v izobraževanju. Pri tem gre za medsebojno poveza-
nost organizacije vzgojno-izobraževalnega procesa, dobrih praks v procesu
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.9-11