Page 13 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 13
Didaktični vidik uporabe
informacijsko-komunikacijske tehnologije
v visokem šolstvu
Dejan Hozjan
Univerza na Primorskem
dejan.hozjan@pef.upr.si
Implementacija informacijsko-komunikacijske tehnologije in vpeljevanje e-
izobraževanja v visokošolski prostor pomembno pogojuje in redefinira visoko-
šolsko didaktiko. Le ta zahteva odmik od klasičnih oblik posredovanja znanja
in oblikovanja kompetenc ter poudarja spremenjeno vlogo visokošolskih pre-
davateljev in njihovega razmerja do učečih se. Predavatelji tako niso edini vir
posredovanja sodobnega znanja, ampak se njihova vloga spreminja v obliko-
valca spletnih učnih gradiv. Prav tako pa se z e-izobraževanjem spreminja sam
pedagoški proces na ravni vloge učečega se. Le-ta ni zgolj pasivni objekt spre-
jemanja informacij, ampak mora prevzeti aktivnejšo vlogo in postati soodgo-
voren ter samostojen pri razvijanju kompetenc. Kljub izraziti intenci po vpelje-
vanju e-izobraževanja v visokošolski prostor pa se je nujno potrebno zavedati
pomanjkljivosti, ki jih to prinaša in jih je potrebno z vso resnostjo upoštevati
pri neposrednem pedagoškem delu.
Ključne besede: IKT, izobraževanje na daljavo, dopisno izobraževanje, e-izobra-
ževanje, visoko šolstvo
Uvod
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije pomembno spreminja
neposredno pedagoško prakso, saj se spreminja sam način pridobivanja zna-
nja. Ta ne temelji le na načinu poučevanja učitelja in posredovanih (tiskanih
učnih) gradivih, ampak v pedagoški proces vstopa sodobna tehnologija, kot
medij med oblikovalcem učnih vsebin in učečim. Slednje je še posebej po-
membno na področju visokega šolstva, ki naj bi učečim se ponujalo sodobna
znanstvena spoznanja na najvišjem intelektualnem nivoju. V pričujočem pri-
spevku želimo osvetliti vpliv informacijsko-komunikacijske tehnologije na
didaktiko visokega šolstva. Predvsem želimo predstaviti ključne didaktične
elemente, ki jih je potrebno kritično vključevati v pedagoški proces.
Terminološke podlage razumevanja vključevanja
informacijsko-komunikacijske tehnologije v pedagoški proces
Vpeljevanje informacijsko-komunikacijske tehnologije v pedagoški proces je
pomembno vplivalo na terminologijo. Pri slednji se je prvenstveno izhajalo iz
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.13-29
informacijsko-komunikacijske tehnologije
v visokem šolstvu
Dejan Hozjan
Univerza na Primorskem
dejan.hozjan@pef.upr.si
Implementacija informacijsko-komunikacijske tehnologije in vpeljevanje e-
izobraževanja v visokošolski prostor pomembno pogojuje in redefinira visoko-
šolsko didaktiko. Le ta zahteva odmik od klasičnih oblik posredovanja znanja
in oblikovanja kompetenc ter poudarja spremenjeno vlogo visokošolskih pre-
davateljev in njihovega razmerja do učečih se. Predavatelji tako niso edini vir
posredovanja sodobnega znanja, ampak se njihova vloga spreminja v obliko-
valca spletnih učnih gradiv. Prav tako pa se z e-izobraževanjem spreminja sam
pedagoški proces na ravni vloge učečega se. Le-ta ni zgolj pasivni objekt spre-
jemanja informacij, ampak mora prevzeti aktivnejšo vlogo in postati soodgo-
voren ter samostojen pri razvijanju kompetenc. Kljub izraziti intenci po vpelje-
vanju e-izobraževanja v visokošolski prostor pa se je nujno potrebno zavedati
pomanjkljivosti, ki jih to prinaša in jih je potrebno z vso resnostjo upoštevati
pri neposrednem pedagoškem delu.
Ključne besede: IKT, izobraževanje na daljavo, dopisno izobraževanje, e-izobra-
ževanje, visoko šolstvo
Uvod
Uporaba informacijsko-komunikacijske tehnologije pomembno spreminja
neposredno pedagoško prakso, saj se spreminja sam način pridobivanja zna-
nja. Ta ne temelji le na načinu poučevanja učitelja in posredovanih (tiskanih
učnih) gradivih, ampak v pedagoški proces vstopa sodobna tehnologija, kot
medij med oblikovalcem učnih vsebin in učečim. Slednje je še posebej po-
membno na področju visokega šolstva, ki naj bi učečim se ponujalo sodobna
znanstvena spoznanja na najvišjem intelektualnem nivoju. V pričujočem pri-
spevku želimo osvetliti vpliv informacijsko-komunikacijske tehnologije na
didaktiko visokega šolstva. Predvsem želimo predstaviti ključne didaktične
elemente, ki jih je potrebno kritično vključevati v pedagoški proces.
Terminološke podlage razumevanja vključevanja
informacijsko-komunikacijske tehnologije v pedagoški proces
Vpeljevanje informacijsko-komunikacijske tehnologije v pedagoški proces je
pomembno vplivalo na terminologijo. Pri slednji se je prvenstveno izhajalo iz
Štemberger, T., S. Čotar Konrad, S. Rutar in A. Žakelj, ur. 2022. Oblikovanje
inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-139-1.13-29