Page 10 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 10
a Štemberger, Sonja Čotar Konrad, Sonja Rutar in Amalija Žakelj
učenja in poučevanja, vodenja in vrednot učenja in poučevanja, kurikuluma,
ocenjevanja doseženega ter šolske infrastrukture (Ministrstvo za izobraževa-
nje, znanost in šport 2016).
Obsežna mednarodna znanstvena monografija Oblikovanje inovativnih uč-
nih okolij prinaša nova dognanja na področju inovativnih pristopov učenja
in poučevanja, vključujoč orodja informacijsko-komunikacijske tehnologije
z namenom dviga kakovosti učnega procesa in opolnomočenja učenca za
učinkovito delovanje v visokotehnološkem okolju 21. stoletja. Vsebinsko za-
snovanost monografije določajo prispevki, ki jih lahko razvrščamo od sis-
temsko definirane in prepoznane potrebe za vključevanje informacijsko-
komunikacijske tehnologije v proces učenja in poučevanja do aplikacije IKT
orodij kot primerov dobrih praks rabe digitalnih orodij na posameznih pred-
metnih področij izobraževanja.
Avtorji prispevkov so učitelji na vseh ravneh vzgoje in izobraževanja, razi-
skovalci in študenti. Predstavljene raziskave imajo kljub različnim izkušnjam
in raziskovalnim izhodiščem, vrsto skupnih področij, ki so značilna za preu-
čevanja in razmisleke avtorjev. Skupaj namreč ugotavljamo, da je potrebno,
(i) jasno artikulirati v Evropi le poskusno postavljen sistemski vidik vključeva-
nja IKT v šole ter prepoznati namen in cilje vključevanja IKT orodij kot stra-
tegije inovativne pedagogike, ki s svojimi priložnostmi lahko omogoči višjo
kakovost poučevanja na vseh nivojih vzgoje in izobraževanja; (ii) spodbuditi
razpravo o prednostih in pasteh (ne)smiselne rabe IKT na področju učenja in
poučevanja; (iii) omogočiti nujno predhodno usposabljanje učiteljev z name-
nom dviga digitalnih kompetenc, raziskovanja dobrih praks in interdiscipli-
narnega povezovanja predmetnih področij, saj le te pod tem pogojem mo-
žna ustvarjalna in smiselna raba IKT v procesu učenja in poučevanja; (iv) za-
gotoviti kontinuiteto digitalnega opolnomočenja in spodbujanja kritičnega
mišljenja učencev z namenom učinkovitega soočanja z zahtevami sodobne
družbe; (v) omogočiti individualizirano integracijo posameznika v okolje.
Monografija Oblikovanje inovativnih učnih okolij je namenjena strokovni
javnosti, saj se s pričujočimi prispevki usmerja v različne načine raziskova-
nja, odpira vprašanja etike in varnosti v digitalni dobi, išče smiselne aplika-
tivne rešitve na različnih predmetnih področjih, predvsem pa skuša odpreti
dialog. Dialog med deležniki vzgojno izobraževalnega sistema, usmeritvami
in pričakovanji skupnega evropskega prostora, nacionalnimi strategijami na
področju razvoja in uporabe IKT v izobraževanju, z namenom jasne artikula-
cije vlog posameznih akterjev pri udejanjanju inovativnih, digitalnih, peda-
goških pristopov. Odpreti želimo dialog med vključevanjem novih spoznanj
v prakso »per se« in pretehtanim smiselnim učenjem, z jasno opredelitvijo
10
učenja in poučevanja, vodenja in vrednot učenja in poučevanja, kurikuluma,
ocenjevanja doseženega ter šolske infrastrukture (Ministrstvo za izobraževa-
nje, znanost in šport 2016).
Obsežna mednarodna znanstvena monografija Oblikovanje inovativnih uč-
nih okolij prinaša nova dognanja na področju inovativnih pristopov učenja
in poučevanja, vključujoč orodja informacijsko-komunikacijske tehnologije
z namenom dviga kakovosti učnega procesa in opolnomočenja učenca za
učinkovito delovanje v visokotehnološkem okolju 21. stoletja. Vsebinsko za-
snovanost monografije določajo prispevki, ki jih lahko razvrščamo od sis-
temsko definirane in prepoznane potrebe za vključevanje informacijsko-
komunikacijske tehnologije v proces učenja in poučevanja do aplikacije IKT
orodij kot primerov dobrih praks rabe digitalnih orodij na posameznih pred-
metnih področij izobraževanja.
Avtorji prispevkov so učitelji na vseh ravneh vzgoje in izobraževanja, razi-
skovalci in študenti. Predstavljene raziskave imajo kljub različnim izkušnjam
in raziskovalnim izhodiščem, vrsto skupnih področij, ki so značilna za preu-
čevanja in razmisleke avtorjev. Skupaj namreč ugotavljamo, da je potrebno,
(i) jasno artikulirati v Evropi le poskusno postavljen sistemski vidik vključeva-
nja IKT v šole ter prepoznati namen in cilje vključevanja IKT orodij kot stra-
tegije inovativne pedagogike, ki s svojimi priložnostmi lahko omogoči višjo
kakovost poučevanja na vseh nivojih vzgoje in izobraževanja; (ii) spodbuditi
razpravo o prednostih in pasteh (ne)smiselne rabe IKT na področju učenja in
poučevanja; (iii) omogočiti nujno predhodno usposabljanje učiteljev z name-
nom dviga digitalnih kompetenc, raziskovanja dobrih praks in interdiscipli-
narnega povezovanja predmetnih področij, saj le te pod tem pogojem mo-
žna ustvarjalna in smiselna raba IKT v procesu učenja in poučevanja; (iv) za-
gotoviti kontinuiteto digitalnega opolnomočenja in spodbujanja kritičnega
mišljenja učencev z namenom učinkovitega soočanja z zahtevami sodobne
družbe; (v) omogočiti individualizirano integracijo posameznika v okolje.
Monografija Oblikovanje inovativnih učnih okolij je namenjena strokovni
javnosti, saj se s pričujočimi prispevki usmerja v različne načine raziskova-
nja, odpira vprašanja etike in varnosti v digitalni dobi, išče smiselne aplika-
tivne rešitve na različnih predmetnih področjih, predvsem pa skuša odpreti
dialog. Dialog med deležniki vzgojno izobraževalnega sistema, usmeritvami
in pričakovanji skupnega evropskega prostora, nacionalnimi strategijami na
področju razvoja in uporabe IKT v izobraževanju, z namenom jasne artikula-
cije vlog posameznih akterjev pri udejanjanju inovativnih, digitalnih, peda-
goških pristopov. Odpreti želimo dialog med vključevanjem novih spoznanj
v prakso »per se« in pretehtanim smiselnim učenjem, z jasno opredelitvijo
10