Page 14 - Štemberger Tina, Čotar Konrad Sonja, Rutar Sonja, Žakelj Amalija. Ur. 2022. Oblikovanje inovativnih učnih okolij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 14
an Hozjan
angleškega jezikovnega bazena, tako da je večina izrazoslovja poslovenjena
angleška terminologija (npr. distance learning, correspondence education, e-
learning). Ker pa ta ni enoznačno razumljena in se med avtorji enaki pojmi
razlikujejo, je smiselno prvenstveno prikazati osnovne značilnosti ključnih
pojmov na področju izobraževanja/učenja z informacijsko-komunikacijsko
tehnologijo.
Pri razumevanju vpliva informacijsko-komunikacijske tehnologije na pe-
dagoški proces se je uvodoma potrebno osredotočiti na termin izobraževa-
nje na daljavo (angl. distance learning). Keegan (1996, 50) ga razume na sle-
deči način:
Izobraževanje na daljavo je oblika izobraževanja, za katero je značilno,
da sta učitelj in študent večinoma ločena, da izobraževalni proces orga-
nizira izobraževalna organizacija, da izobraževalni proces poteka s po-
močjo različnih medijev ter da izobraževalna organizacija študentom
nudi možnost dvosmernega komuniciranja in organizira občasna štu-
dijska srečanja.
Iz Keeagnove definicije je jasno razvidno, da je izobraževanje na daljavo ra-
zumljeno kot prostorsko ločitev med učiteljem in učečim, med katerima po-
teka dvosmerna komunikacija s pomočjo različnih medijev, vendar se pred-
videvajo občasna neposredna srečanja. Omenjene značilnosti izobraževanja
na daljavo pa nadgradijo avtorji WVAdultEd Instructor Handbook (WVAdultEd
2016, 6), ko izobraževanje na daljavo opredelijo kot:
[F]ormaln[o] učn[o] dejavnost, kjer so učenci in učitelji geografsko in/ali
časovno ločeni večino učnega časa. Materiali za učenje na daljavo se
dostavljajo prek različnih medijev, med drugim tudi tiska, snemanja
zvoka, videokasete, oddaj, računalniške programske opreme, spletnih
programov in druge spletne tehnologije. Podpora za učitelje učenci
preko komunikacije po pošti, telefonu, elektronski pošti ali spletnih
tehnologijah in programski opremi.
Omenjena definicija izobraževanje na daljavo natančno opredeli kot obli-
ko fleksibilnega izobraževanja, ki omogoča učenje s časovno, z geografsko in
metodično fleksibilnostjo. Omenjenemu trendu metodične fleksibilnosti sle-
dijo tudi ostale sodobne definicije pojma, ki izpostavljajo uporabo elektron-
skih naprav pri učenju v sinhronem in asinhronem okolju. Kot primer lahko
navedeno naslednjo definicijo (glej http://theelearningcoach.com/resources
/online-learning-glossary-of-terms/):
14
angleškega jezikovnega bazena, tako da je večina izrazoslovja poslovenjena
angleška terminologija (npr. distance learning, correspondence education, e-
learning). Ker pa ta ni enoznačno razumljena in se med avtorji enaki pojmi
razlikujejo, je smiselno prvenstveno prikazati osnovne značilnosti ključnih
pojmov na področju izobraževanja/učenja z informacijsko-komunikacijsko
tehnologijo.
Pri razumevanju vpliva informacijsko-komunikacijske tehnologije na pe-
dagoški proces se je uvodoma potrebno osredotočiti na termin izobraževa-
nje na daljavo (angl. distance learning). Keegan (1996, 50) ga razume na sle-
deči način:
Izobraževanje na daljavo je oblika izobraževanja, za katero je značilno,
da sta učitelj in študent večinoma ločena, da izobraževalni proces orga-
nizira izobraževalna organizacija, da izobraževalni proces poteka s po-
močjo različnih medijev ter da izobraževalna organizacija študentom
nudi možnost dvosmernega komuniciranja in organizira občasna štu-
dijska srečanja.
Iz Keeagnove definicije je jasno razvidno, da je izobraževanje na daljavo ra-
zumljeno kot prostorsko ločitev med učiteljem in učečim, med katerima po-
teka dvosmerna komunikacija s pomočjo različnih medijev, vendar se pred-
videvajo občasna neposredna srečanja. Omenjene značilnosti izobraževanja
na daljavo pa nadgradijo avtorji WVAdultEd Instructor Handbook (WVAdultEd
2016, 6), ko izobraževanje na daljavo opredelijo kot:
[F]ormaln[o] učn[o] dejavnost, kjer so učenci in učitelji geografsko in/ali
časovno ločeni večino učnega časa. Materiali za učenje na daljavo se
dostavljajo prek različnih medijev, med drugim tudi tiska, snemanja
zvoka, videokasete, oddaj, računalniške programske opreme, spletnih
programov in druge spletne tehnologije. Podpora za učitelje učenci
preko komunikacije po pošti, telefonu, elektronski pošti ali spletnih
tehnologijah in programski opremi.
Omenjena definicija izobraževanje na daljavo natančno opredeli kot obli-
ko fleksibilnega izobraževanja, ki omogoča učenje s časovno, z geografsko in
metodično fleksibilnostjo. Omenjenemu trendu metodične fleksibilnosti sle-
dijo tudi ostale sodobne definicije pojma, ki izpostavljajo uporabo elektron-
skih naprav pri učenju v sinhronem in asinhronem okolju. Kot primer lahko
navedeno naslednjo definicijo (glej http://theelearningcoach.com/resources
/online-learning-glossary-of-terms/):
14