Page 205 - Retar, Iztok. 2022. Zgodnje gibalno učenje in poučevanje. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 205
ECENZIJI

I

Delo doc. dr. Iztoka Retarja obravnava temo poučevanja gibalnih aktivnosti v
zgodnjem otroštvu. V svetu, ki ga zaznamujeta hiter tempo in pretežno sed-
entarni način življenja, je obravnavana tema še kako pomembna. Pomen za-
dostnega in primernega gibanja, predvsem v zgodnjem obdobju otroštva,
so prepoznali številni učenjaki in strokovnjaki, ki se ukvarjajo s preučevan-
jem gibalnega vedênja. Rastoče število znanstvenih spoznanj v zadnjem de-
setletju zato ni presenetljivo in priča o aktualnosti tematike, ki jo obravnava
monografija.

Avtorjeva teza o potrebnih spremembah v poučevanju gibanja, kot enem
izmed načinov reševanja novih pričakovanj v sodobnem svetu, je privlačna in
bo v ljudeh, ki jim je mar za primeren gibalni razvoj otrok, zagotovo vzbudila
zanimanje za branje.

Monografijo sestavljajo štirje med seboj povezani vsebinski sklopi, in sicer:
gibalni nadzor, gibalni razvoj, učenje gibanja in delovne kompetence vzgojite-
ljev. Na njihovi podlagi s pomočjo lastnih raziskovalnih spoznanj in obsežnega
pregleda druge literature izpelje avtorski model poučevanja gibanja, ki ga po­
imenuje model inovativnega gibalnega poučevanja.

Uvajanje priporočil iz modela lahko prispeva h kakovostnejšemu in k učin-
kovitejšemu delu vzgojiteljev, učiteljev in učencev na gibalno-športnem po-
dročju. Predvsem zaradi izpostavljanja kreativnosti v modelu inovativnega gi-

205
   200   201   202   203   204   205   206   207   208   209   210