Page 31 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 31
Sekcija 3
Ljudska kulturna dediščina – pesmi,
ples in glasbila
Živa Pavlin
Vrtec Postojna
V šolskem letu 2020/2021 smo s skupino otrok v starosti 5–6 let v projektu
SKUM sodelovali s priznano pravljičarko Ljobo Jenče. Naš cilj je bil otrokom
približati kulturno dediščino – ljudske običaje, plese, glasbila . . . v sklopu štirih
srečanj. Srečanja so bila predvidena enkrat v vsakem letnem času. Ga. Ljoba je
otrokom z ljudskimi pripovedkami predstavila različna ljudska glasbila. Sre-
čanja so potekala v brezovem gozdičku, kar je pričaralo še prijetnejše vzduš-
je. V naši skupini so sodelovali vsi otroci, vključno z gibalno ovirano deklico,
pri kateri je bil vedno prisoten tudi spremljevalec. Odločili smo se za izdela-
vo enega ljudskega glasbila ter ljudskega plesa. Otroci so v vseh dejavnostih,
tistih, ki jih je vodila ga. Ljoba, in naših v igralnici, aktivno sodelovali. Cilji, ki
smo si jih zadali, so bili izpolnjeni. Otroci so odnesli lepe spomine ter se nau-
čili nekaj ljudskih pesmi ter plesa. Ples smo prav tako predstavili tudi drugim
otrokom na oddelku ter staršem ob zaključku šolskega leta.
Ključne besede: Ljoba Jenče, kulturna dediščina, ljudske pripovedke, ljudska
glasbila, ljudski ples
31
Ljudska kulturna dediščina – pesmi,
ples in glasbila
Živa Pavlin
Vrtec Postojna
V šolskem letu 2020/2021 smo s skupino otrok v starosti 5–6 let v projektu
SKUM sodelovali s priznano pravljičarko Ljobo Jenče. Naš cilj je bil otrokom
približati kulturno dediščino – ljudske običaje, plese, glasbila . . . v sklopu štirih
srečanj. Srečanja so bila predvidena enkrat v vsakem letnem času. Ga. Ljoba je
otrokom z ljudskimi pripovedkami predstavila različna ljudska glasbila. Sre-
čanja so potekala v brezovem gozdičku, kar je pričaralo še prijetnejše vzduš-
je. V naši skupini so sodelovali vsi otroci, vključno z gibalno ovirano deklico,
pri kateri je bil vedno prisoten tudi spremljevalec. Odločili smo se za izdela-
vo enega ljudskega glasbila ter ljudskega plesa. Otroci so v vseh dejavnostih,
tistih, ki jih je vodila ga. Ljoba, in naših v igralnici, aktivno sodelovali. Cilji, ki
smo si jih zadali, so bili izpolnjeni. Otroci so odnesli lepe spomine ter se nau-
čili nekaj ljudskih pesmi ter plesa. Ples smo prav tako predstavili tudi drugim
otrokom na oddelku ter staršem ob zaključku šolskega leta.
Ključne besede: Ljoba Jenče, kulturna dediščina, ljudske pripovedke, ljudska
glasbila, ljudski ples
31