Page 34 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 34
cija 3

Glas kot otrokovo izrazno sredstvo

Teja Primc
Vrtec Koper

Glas je otrokovo primarno izrazno sredstvo. Nove dimenzije dobi v pevskem
poustvarjanju in ustvarjalnem snovanju zvočnih slik. Človeški glas je namreč
instrument, ki je tesno povezan z zgradbo našega telesa, umom in s čustve-
nim stanjem, zato se vokalnotehnične vaje, ki pomagajo razvijati glas, izvaja-
jo v tesni povezavi s sproščenim gibanjem, z igro in s plesom ter povezova-
njem z okolico, da govor in petje postaneta čim naravnejša in bolj sproščena.
V projektu z naslovom Glas kot otrokovo izrazno sredstvo je sodelovalo 21
otrok, starih od 4 do 6 let, vzgojiteljica Teja Primc in operna pevka Martina
Burger. Načrtovane dejavnosti so potekale skozi celo šolsko leto in se zaklju-
čile z nastopom otrok na prireditvi Dan za umetnost Vrtca Koper. Glasbene
vsebine smo povezovali z jezikom in gibanjem. Cilji so bili usmerjeni v razvi-
janje otrokovega pevskega glasu in izražanja skozi petje. Otroci so oblikovali
pevski glas, se urili v pevskem dihanju in jasni izreki ter se navajali na pozor-
no poslušanje. Ugotovili smo, da so se učinki pri otrocih pokazali skozi daljše
časovno obdobje redne pevske aktivnosti otrok. Poleg glasbenih zmožnosti
so krepili tudi zmožnost kulturne zavesti in izražanja, kritično vrednotenje,
sodelovalno učenje, zavedanje različnih občutenj in čustvenih stanj ter sa-
mozavest pri javnem nastopanju.
Ključne besede: Martina Burger, pevski glas, petje, kulturna zavest in izražanje,
javno nastopanje

34
   29   30   31   32   33   34   35   36   37   38   39