Page 74 - Razvijanje sporazumevalne zmožnosti s kulturno-umetnostno vzgojo
P. 74
eosekcija 1
Animirani film Guštarija
Mojca Berložnik
Osnovna šola Koroški jeklarji
Olga Natlačen
Osnovna šola Koroški jeklarji
Tadej Bernik
Zavod PETIDA
Vsebina animiranega filma Guštarija sega v 17. stoletje in prikazuje, kako je že-
lezarstvo zaznamovalo družbeni, gospodarski in kulturni razvoj kraja. Učenci
so ime filma sestavili iz besed Guštanj, kakor se je kraj imenoval vse do le-
ta 1952, ter Štauharija, kot so včasih poimenovali krčilno kovačnico, danes pa
muzej železarstva. Material za animacijo je prinesen iz železarne, zvoke pa
so učenci ustvarili in posneli v Štauhariji. Pri tem so imeli neprecenljivo pri-
ložnost sodelovati z različnimi umetniki, ki jim predstavlja nepozabno ume-
tniško izkušnjo pri prepoznavanju pomena dediščine, različnih materialnih,
pisnih in ustnih virov informacij za pridobivanje in širjenje znanja o preteklo-
sti.
Ključne besede: Guštanj, železarstvo, ljudska dediščina, sodelovanje z umetni-
ki, animirani film
74
Animirani film Guštarija
Mojca Berložnik
Osnovna šola Koroški jeklarji
Olga Natlačen
Osnovna šola Koroški jeklarji
Tadej Bernik
Zavod PETIDA
Vsebina animiranega filma Guštarija sega v 17. stoletje in prikazuje, kako je že-
lezarstvo zaznamovalo družbeni, gospodarski in kulturni razvoj kraja. Učenci
so ime filma sestavili iz besed Guštanj, kakor se je kraj imenoval vse do le-
ta 1952, ter Štauharija, kot so včasih poimenovali krčilno kovačnico, danes pa
muzej železarstva. Material za animacijo je prinesen iz železarne, zvoke pa
so učenci ustvarili in posneli v Štauhariji. Pri tem so imeli neprecenljivo pri-
ložnost sodelovati z različnimi umetniki, ki jim predstavlja nepozabno ume-
tniško izkušnjo pri prepoznavanju pomena dediščine, različnih materialnih,
pisnih in ustnih virov informacij za pridobivanje in širjenje znanja o preteklo-
sti.
Ključne besede: Guštanj, železarstvo, ljudska dediščina, sodelovanje z umetni-
ki, animirani film
74