Page 461 - Drobnič Janez, Pelc Stanko, Kukanja Gabrijelčič Mojca, Česnik Katarina, Cotič Nastja, Volmut Tadeja. Ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje v času covida-19. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 461
Ali in kako se je spremenilo delo šolske
svetovalne službe v času epidemije
covida-19?

Neža Ceglar
Univerza na Primorskem
ceglarneza@gmail.com

Mojca Kukanja Gabrijelčič
Univerza na Primorskem
mojca.k.gabrijelcic@upr.si

Šolska svetovalna služba (v nadaljevanju ŠSS) zaseda enega izmed temeljnih
področij vzgoje in izobraževanja, namen njenega delovanja pa je, da bi bili
vsi udeleženci v šolskem prostoru čim uspešnejši pri uresničevanju temelj-
nih, splošnih in posebnih vzgojno-izobraževalnih ciljev. Kot sestavni del vsake
vzgojno-izobraževalne institucije je dnevno vpletena v kompleksno reševanje
številnih pedagoških, psiholoških in socialnih vprašanj. Ob prehodu na izobra-
ževanje na daljavo je tudi delo ŠSS doživelo veliko sprememb, ki jih podrob-
neje predstavljamo v prispevku. Na podlagi rezultatov ugotavljamo, da so se
v času epidemije spremenile vse tri osnovne vrste dejavnosti ŠSS. Najbolj pe-
reči težavi sta bila pomanjkanje osebnega stika z učenci, starši in učitelji ter
neodzivnost učencev. Korenito se je spremenila tudi vsebinska in organizacij-
ska vloga ŠSS, v ospredju je bila posvetovalna vloga v sodelovanju z učitelji in
vodstvom, svetovalno delo z učenci pa ni bilo realizirano. V prihodnje bi bilo
smiselno več pozornosti nameniti pripravi ustreznih smernic in priporočil za
delo na daljavo tudi za področje svetovalnega dela.
Ključne besede: šolska svetovalna služba, epidemija covida-19, izobraževanje na
daljavo, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), dejavnosti svetovalne
službe

Iz ustaljenega šolskega ritma v nepredvidljivo in zahtevno stanje . . .
V Republiki Sloveniji je bila 12. marca 2020 razglašena epidemija covida-19
(Odredba o razglasitvi epidemije nalezljive bolezni SARS-CoV-2 (COVID-19) na
območju Republike Slovenije 2020). Na podlagi razglašene epidemije in pre-
prečevanja širjenja nalezljive bolezni so se s 16. marcem 2020 po vsej Slove-
niji zaprle vzgojno-izobraževalne ustanove (Odredba o dopolnitvi odredbe o
prepovedi zbiranja ljudi v zavodih s področja vzgoje in izobraževanja ter uni-
verzah in samostojnih visokošolskih zavodih 2020). Izobraževanje je še naprej

Drobnič, J., S. Pelc, M. Kukanja Gabrijelčič, K. Česnik, N. Cotič in T. Volmut, ur. 2023. Vzgoja in izobraževanje
v času covida-19: odzivi in priložnosti za nove pedagoške pobude. Koper: Založba Univerze na Primorskem.

https://doi.org/10.26493/978-961-293-170-4.461-475
   456   457   458   459   460   461   462   463   464   465   466